ميانگين قيمت خريد و فروش هر مترمربع زمين يا زمين ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در بنگاه‌هـای معـاملات ملکـی کشور در نيمه اول سال گذشته، هفت ميليون و 248 هزار ريال بوده است که نسبت به شش ماه قبل از آن يک درصد و نسبت به شش ماهه اول سال 92،‌ شش و 9 دهم درصد افـزايش داشـته است.

قیمت‌های خرید، فروش و اجاره مسکن کشور در نیمه دوم 93 اعلام شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز آمار ايران، بيشترين متوسط قيمت خريد و فروش يک مترمربع زمين يا زمين ساختمان هاي مسکوني کلنگـي معاملـه شده  38 ميليون و 771 هزار ريال در استان تهران و کمترين آن 582 هزار ريال در استان کهکيلويه و بويراحمد بوده است. 

همچنين کمترين قيمت خريد و فروش يک مترمربع زمين يا زمين ساختمانهاي مسکوني کلنگي، مربوط به استان يـزد بـا 50  هـزار ريال و بيشترين ميزان آن در استان تهران با 219 ميليون و 770 هزار ريال به دست آمده است. 

متوسط قيمت خريد و فروش هر مترمربع زيربناي مسکوني معامله شده از طريق بنگاههاي معاملات ملکي در کل کشـور 14 ميليون و 330  هـزار ريال بوده است که نسبت به دوره قبل از ان 
(نيمه دوم سال 92)  افزايش نه دهم درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش يک و سه دهم درصد داشته است. 

مقايسـه متوسـط  قيمت خريد و فروش هر مترمربع زيربناي مسکوني در ميان استانهاي کشور نشان مي دهد که بيشترين آن 33  ميليون و 690  هـزار ريـال در اسـتان تهران و کمترين آن يک ميليون و 791 هزار ريال در استان کهکيلويه و بوير احمد  بوده است. 

کمترين قيمت خريد و فروش هر مترمربع زيربناي مسکوني در معاملات انجام شده در اين دوره مربوط به استان بـا خوزستان  63 هزار ريال و بيشترين ميزان آن متعلق به استان تهران با  223 ميليون و 17 هزار هزار ريال بوده است. 

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي براي اجاره يک مترمربع زيربناي مسکوني از طريق بنگاههاي معاملات ملکي در سطح کل کشور 73 ميليون و 3 هزار  ريال بوده است که نسبت به دوره قبل از ان 10 و يکدهم درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل از ان 8 و 9 دهم درصد افزايش داشـته اسـت.

در ميان استان هاي کشور بيشترين متوسط اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد وديعه پرداختي براي اجاره هر مترمربـع زيربنـاي مسـکوني معاملـه شده 160 ميليون و 257 هزار ريال  در استان تهران و کمترين آن 18 ميليون و 805 ريال در استان چهارمحال و بختياري بوده است. 

همچنين کمترين اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد وديعه پرداختي براي اجاره هر مترمربع زيربناي مسکوني اين دوره مربوط به استان قزوين با يک ميليون و 667  ريال و بيشترين آن مربوط به استان تهران با 899 ميليون و 870 هزار ريال بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار