معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بيش از 20 هزار ميليارد از طرح‌های معدنی و صنايع معدنی اين سازمان در سال گذشته به بخش خصوصی سپرده شد.

واگذاری 20 هزار ميليارد از طرح‌های معدنی به بخش خصوصیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا،‌ مهدي کرباسيان با تاکيد بر اينکه مشارکت بخش خصوصي توان ايميدرو براي فعال کردن طرح را افزايش داد افزود: با يک برنامه ريزي منسجم و همراهي همکاران توانستيم طرح‌هاي راکد و معوق که برخي حتي بالاي 17 سال عمر داشتند را فعال کنيم به طوري که 20 هزار ميليارد تومان از طرح‌هاي معطل را با مشارکت بخش خصوصي فعال کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه اقدامات فوق با هدف اجراي سياست هاي کلان دولت صورت گرفت، تصريح کرد: براي پروژه 7 طرح فولادي تا پايان سال گذشته، هزار و 100 ميليارد تومان اعتبار تزريق کرديم. 

به گفته کرباسيان فعال شدن طرح‌هاي معادن سنگان،‌ افتتاح مجتمع طلاي زرشوران، تکميل و تحويل طرح برون مرزي سيمان ونزوئلا و... از ديگر اقداماتي بود که در سال گذشته صورت گرفت.

رئيس هيئت عامل ايميدرو درباره مهم‌ترين دستور کار اين سازمان براي سال 94 گفت: به نتيجه رساندن برنامه اکتشاف و جذب سرمايه‌گذار براي توسعه معادن از مهمترين اولويت هاي ايميدرو در اين سال است.

وي درباره جايگاه سازمان هاي توسعه اي گفت:‌ هم اکنون بخش خصوصي محدوديت‏‌هايي در تامين منابع دارد در حالي که طرح‌هاي بزرگ که برخي از آن ها در مناطق محروم واقع شده اند بايد اجرا شود در اين مسير، سازمان هاي توسعه اي همچون ايميدرو بايد حضور فعال داشته باشند.

معاون وزير صنعت معدن وتجارت با يادآوري اينکه سازمان‌هاي توسعه‏‌اي در کشورهاي بسيار پيشرفته جهان مانند ژاپن و امريکا، به صورت قدرتمند حضور دارند و به عنوان بازوي دولت و بازوي اقتصاد ملي محسوب مي‌شود، تصريح کرد: با مصوبه مجلس سازمان‌هاي توسعه‏‌اي هر طرح راه اندازي شده را بايد حداکثر تا سه‌سال بعد واگذار کنند که اين امر از بزرگ‌شدن دولت جلوگيري مي‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار