حتی یک نوزاد یک روزه هم می‌تواند اراده برای زنده ماندن در کنار خانواده خود داشته باشد و این بار یک معجزه باعث نجات جان یک کودک با بیماری‌های مادرزادی بسیار خطرناک شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ نوزادی که پزشکان به خاطر 5 حمله قلبی و به دنیا آمدن 12 هفته زودتر از موعد شانسی به زنده ماندنش نداشتند حال تولد یک سالگی خود را به همراه خانواده جشن گرفته است.

جشن تولد یکسالگی نوزادی با خطرناکترین بیماری‌های مادرزادی + تصاویر

گفتنی است، پزشکان پس از به دنیا آمدن این نوزاد پسر تنها 10 درصد شانس برای زنده ماندن او می‌دانستند و برای نجات جان او به مدت 6 روز او را در وضعیت فلج برای کمک به توانایی نفس کشیدن قرار داده بودند. علاوه بر مشکلات قلبی شدید، این کودک دچار اختلال شدید عملکرد روده نیز بوده است.

اختلال عملکرد روده او به نام NEC یک بیماری جدی است که در آن بافت روده ملتهب شده شروع به مردن سلول‌ها می‌کند به طوری که روده سوراخ شده محتویات آن وارد حفره شکمی می‌شود.

جشن تولد یکسالگی نوزادی با خطرناکترین بیماری‌های مادرزادی + تصاویر

این ورود محتویات روده به شکم می‌تواند سبب عفونت‌های بسیار خطرناک و حتی مرگ فرد در اثر این عفونت شود.

جشن تولد یکسالگی نوزادی با خطرناکترین بیماری‌های مادرزادی + تصاویر

پزشکان به صورت اورژانسی این کودک را جراحی کرده و در طی مدت بهبود از طریق لوله بینی  غذا را به معده او وارد و سپس تخلیه می‌کرده‌اند.

پزشکان پس از انجام دو عمل جراحی بر روی روده و اتصال کودک به دستگاه ونتیلاتور به صورت فلج موقت شاهد روند رو به مثبت در کودک و بهبود علائم بیماری او شده‌اند.

این کودک حال پس از یک سال از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تنها اندکی به مراقبت پزشکی برای تقویت ریه خود نیاز دارد. خانواده او زنده ماندنش را یک معجزه از سوی خدا می‌دانند.


منبع: دیلی میل


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.