مديرعامل شرکت آلومينيوم ايران گفت: امسال چندين برنامه برای افزايش توليد آلومينيوم داريم و عرضه آلومينيوم در بورس کالای ايران بيشتر می‌شود.

عرضه آلومینیوم در بورس کالا افزایش می‌یابدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، حميدرضا بادکوبه اي افزود: با وجود اينکه شرکت ايرالکو در زمان تحريم ها با مشکل کاهش توليد مواجه شده بود، تلاش كرديم در زمان بحران جايگاه خود به عنوان بزرگترين توليد کننده آلومينيوم در کشور را حفظ کنيم، اما نوسان بازارهاي جهاني و نرخ ارز تا حدودي موجب بهم ريختگي بازار آلومينيوم شد که خوشبختانه با تدابيري که بورس کالاي ايران براي قيمت گذاري اين فلز در نظر گرفت، توانستيم تعادل را در بازار حفظ کنيم. 

بادکوبه اي درباره قيمت گذاري آلومينيوم گفت : طبق قوانين وضع شده فرمولي را مشخص و به بورس اعلام مي کنيم و بعد از اينکه در بورس کالا تاييد شد بر طبق اين روش قيمت گذاري، محصولات را به فروش مي رسانيم. 

وي ادامه داد: بورس نيز قيمت ها را بر اساس نرخ آلومينيوم در بورس لندن تعيين مي کند و منطق بورس کالا اين است که کالا بايد با قيمت جهاني تناسب داشته باشد و با قيمت پايه آن را با ارز مشخص مي‌کند.

بادکوبه اي تصريح کرد: عرضه‌کننده قيمت هاي پايه خود را در اطلاعيه‌عرضه اعلام مي‌کند و بورس پس از بررسي قيمت ها، آن را تاييد يا رد مي کند. به گفته وي در فضاي کنوني قيمت هر کيلوگرم  آلومينيوم در بورس کالا  حدود 300 تا 400 تومان کاهش يافته است و پيش بيني مي شود اين کاهش قيمت در شش ماه ابتدايي سال جاري به يک هزار تومان در هر کيلوگرم نيز برسد. 

وي در ادامه تاکيد کرد : بورس کالاي ايران در طول چند سال اخير با ايجاد بازاري شفاف و رقابتي کمک زيادي به صنايع کرده است که اميدواريم با حمايت هاي دولت از اين بازار، شاهد شفافيت معاملات و رشد رقابت ميان واحدهاي توليدي براي فروش محصولات در بورس باشيم. 

مدير عامل شرکت ايرالکو در باره اينکه عامل اصلي کاهش عرضه هاي شرکت آلومينيوم ايران در سال گذشته چه بوده است؟ گفت : به دليل وجود محدوديت هاي بين المللي دست ما براي توليد کاملا بسته بود به طوري که به شدت با کاهش توليد مواجه شديم، با اين وجود تلاش کرديم در حد امکان محصولات توليدي را در بورس کالا عرضه کنيم، خوشبختانه در حال حاضر نيز با اتوماسيون کردن 140 ديگ توانستيم به توليد 182 هزار تني آلومينيوم دست پيدا کنيم که اميد است با ادامه اين افزايش توليد، شاهد عرضه بيشتر آلومينيوم در بورس کالاي ايران باشيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار