رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی استان گفت: همایش بزرگ سرمایه گذاری در خراسان شمالی بیستم تا بیست و دوم خرداد ماه خبرداد.


محمد صمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ با اشاره به عملکرد پارسال ،اهداف سال جاری را تشریح کرد.

وی  نمایشگاه ایران در عشق آباد ترکمنستان را موفقیت آمیز دانست و افزود: در اسفند ماه دهمین نمایشگاه تخصصی ایران با محوریت خراسان شمالی و با شرکت 95 شرکت یکی از موفقترین نمایشگاه در توسعه صادرات و واردات بود.

صمدی،  از پذیرش هیئت های تجاری خارجی با هدف جذب سرمایه گذاری از کشورهای ترکمنستان،ترکیه،چین خبرداد و تصریح کرد: چند هیئت تجاری از استان هم به کشورهای قرقیزستان،تاجیکستان، افغانستان وآسیایه میانه اعزام خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی استان همچنین گفت: صادرات کالا خراسان شمالی در سال 93 با 60 درصد افزایش به 260 میلیون دلار رسید.

صمدی مشکلات عمده صادرات را نبود سرمایه درگردش دانست و گفت: سود بالای بانکی برای صادر کنندگان توجیح اقتصادی ندارد .

وی نبود زیرساختها از جمله نداشتن راه آهن،فرودگاه ،بازارچه های مرزی را از دیگر مشکلات صادرات و تجار عنوان کرد.

به گفته صمدی تولیدات پتروشیمی، انواع پلاستیک، محصولات کشاورزی (سیب زمینی،پیاز)ماکارانی،مصالح ساختمانی،سنگ مرمر،سیم کابل،لامپهای کم مصرف،پودر آلمینا و لوله های پی. وی .سی به کشورهای ترکمنستان،افغانستان،پاکستان، اقلیم کردستان عراق، قطر،عمان و هندوستان صادر می شود.

رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی استان همچنین از برگزاری همایش سرمایه گزاری از 30 فروردین تا دوم اردیبهشت امسال خبرداد و ابراز امیدواری کرد: تلاش مسئولین برای جذب سرمایه گذاری وتوسعه ی اقتصادی در استان و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.