رئيس اداره تامين مالي و سرمايه گذاري بين المللي بانک توسعه صادرات ايران با تشريح سه نوع تامين مالي تجاري، سرمايه‌گذاري و پروژه محور گفت: در اين بانک از انتشار اوراق صکوک براي پروژه‌هاي داخلي و ارائه تضمين از طريق بازار سرمايه با هدف تجهيز سرمايه مشتريان بانک استفاده مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران، کامران رضواني که در پنجمين جلسه گروه کاري کومسک در خصوص ارتقای سطح همکاری هاي اگزيم بانک‌های کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و شرکت هاي بيمه اعتباري صادراتي در آنکارا ، سخنرانی مي‌کرد، خاطر نشان كرد: تامين مالي پروژه هاي مشترك بين كشورهاي اسلامی  يا كشورهاي ثالث و توزيع تامين مالي و ريسك‌های سياسی و تجاری مي تواند به هم افزايي ظرفيت و توان تجاري کشورهای عضو كمك شايانی کند.

نماينده بانک توسعه صادرات ايران در اين نشست، پيشنهاد ارتقای همكاری در زمينه های صدور اوراق، ضمانت‌نامه و تامين مالی تجاری و تامين مالی پروژه های موجود كشورهای عضو را ارايه كرد و از آمادگی بانک توسعه صادرات ايران برای تامين مالی پروژه های مشترک بين کشورهای اسلامی خبر داد.

وی با توجه به تاثير سهميه بندی اعتباری بانكها بر احتمال انجام صادرات (حاشيه گسترده صادرات) و مقدار فروش خارجی (حاشيه شديد صادرات) شركتهای صادراتی، بر اهميت اين نوع سهميه بندي در بانكها تاكيد كرد.

 رضوانی  اظهارداشت: از  10سخنراني ايراد شده در جلسه سه سخنراني اين بانك به همراه سخنراني‌هاي دو نماينده از كشورهاي پاكستان و تركيه جهت درج در سايت كومسك انتخاب شد.

رييس اداره تامين مالي و سرمايه گذاري بين المللي بانك توسعه صادرات ايران با اشاره به حضور كارشناسان اتحاديه برن و بانك توسعه اسلامي در اين نشست يادآور شد: نمايندگاني از 17 كشور شامل ايران، بنگلادش، كامرون، اندونزي، عراق، قرقيزستان، مراكش، موزامبيك، عمان، پاكستان، فلسطين، قطر، عربستان سعودي، سنگال، سودان، تونس و تركيه نيز در نشست ياد شده حاضر بودند.

"کميته دائمي همکاريهای اقتصادي و تجاري سازمان همکاري اسلامي" موسوم به "کومسک"يكي از کميته‌هاي تخصصي سازمان همکاري اسلامی است که سال 1981 و با تصويب اجلاس سران اسلامی و عضويت 57 کشور بنيان نهاده شد.
 
*فرآيند تامين مالي صادرات تسهيل می‌شود

مديرعامل بانک توسعه صادرات با تاکيد بر حذف بروکراسي اضافي اعلام کرد: فرايند تامين مالي شعب بررسي و اصلاح مي شود.

علي صالح آبادي در نشستي با برخي از صادرکنندگان استان کرمان در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان كرمان گفت: 
افزايش شعبه براي اين بانك اولويت ندارد و در بسياري کشورها  4 تا 12 شعبه بانک تخصصي تامين مالي صادرات مانند بانک توسعه صادرات وجود دارد اما در کشور ما اين بانك 40 شعبه دارد.

صالح آبادي با اشاره به ايجاد طرح خدمت در بانك توسعه صادرات گفت: براي جلوگيري از افزايش شعب و خدمت رساني بهتر به صادرکنندگان طرح خدمت مطرح شده است كه در اين طرح با همكاري بانک هاي دولتي و خصوصي خدماتي از طريق اين بانک‌ها به مراجعان بانک ما ارايه خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه حدود 80 درصد منابع بانک ارزي و 20 درصد منابع ريالي است ، گفت: در حال حاضر مانده تسهيلات بانک 90 هزار ميليارد ريال است که کمتر از 20 هزار ميليارد ريال آن منابع ريالي است.

محمدرضا پور ابراهيمي عضو ناظر مجلس در شوراي پول و اعتبارگفت: صادرات استان در زمينه خدمات فني و مهندسي قابل توجه است و بتازگي در بخش کلان اين حوزه مشکلاتي ايجاد شده است که درخواست داريم بانک توسعه صادرات حمايت هاي لازم را انجام دهد.

پور ابراهيمي گفت: ما آماده ايم به جز راهکارهاي طرح حمايت از توليد ملي راه هاي افزايش سرمايه بانک را مطرح کنيم زيرا اين منابع به هيچ عنوان جوابگوي حرکت توسعه صادرات کشور نيست. بايد افزايش سرمايه 3 تا 4 برابري را براي بانک توسعه صادرات قائل باشيم.


انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، توسعه ، صادرات ، شرکت ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار