در سال 94 420 میلیارد تومان برای استاندارد سازی، ایمنی و تامین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور اختصاص یافته است که بر این اساس خواهیم توانست 38 هزار کلاس درس را به لحاظ این موضوعات تجهیز کرد.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و مقاوم سازی مدارس در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: موضوع استاندارد سازی گرمایشی مدارس از جمله مباحثی است که از دغدغه‌های اصلی من است، بخشی از عوارض گاز که از مصرف کنندگان اخذ می‌شود برای تامین سیستم های گرمایشی و استاندارد‌ سازی مدارس صرف می‌شود و بقیه مخارج تامین سیستم گرمایشی مدارس بر عهده این سازمان است. 

وی گفت: در سال 92 اعتباری برابر 200 میلیارد تومان به این سازمان برای تامین تجهیزات مدارس اختصاص یافت که از این مبلغ 145 میلیارد تومان برای تجهیز 28 هزار کلاس درس هزینه شد. 

وی ادامه داد: همچنین در سال 93 نیز 245 میلیارد تومان برای استاندارد سازی و ایمن سازی مدارس اختصاص یافت و توانستیم 36 هزار کلاس درس ایمن ایجاد کنیم. 

وی با بیان اینکه البته در سال 94 خوشبختانه این اعتبارات افزایش یافته و 420 میلیارد تومان مصوب شده است،‌خاطر نشان کرد: بر اساس این اعتبار می‌توانیم بالغ بر 38 هزار کلاس درس را ایمن سازی کنیم و آنچه که باقی می‌ماند در طی یکی دو سال آینده البته به شرط تامین 500 میلیارد اعتبار قابل استاندارد سازی خواهد بود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه چند کلاس درس نیازمند رسیدگی است، افزود: 64 هزار کلاس درس می‌ماند که با توجه به توانمندی‌هایمان به محض تامین اعتبار در بازه زمانی یک ساله قادر خواهیم بود در خصوص ایمن سازی آنها وارد عمل شویم. 





انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.