پژوهش‌های انجام گرفته در يونان نشان می‌دهد اگر دولت چپگراي اين کشور نتواند تا آخر ماه آوريل با وام دهندگان بين المللی در خصوص دريافت وام ديگری به توافق برسد، ورشکست خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وام دهندگان بين المللي حاضر نيستند در اين شرايط به يونان وام ديگري پرداخت کنند. 

وزيران دارايي کشورهاي عضو منطقه يورو طرح ارائه شده دولت کنوني يونان براي انجام اصلاحات ساختاري در اقتصاد اين کشور و در همين راستا، تامين مالي آن را تحت شرايطي پذيرفته اند.

اما، دولت يونان حاضر نشده است از اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي و بانک مرکزي اروپا موسوم به گروه سه جانبه تحت شرايط مد نظر آنها، براي تامين نيازهاي مالي خود، وام دريافت کند.

 زيرا اين نهادها براي پرداخت وام به يونان، بر اجراي طرح‌هاي رياضت اقتصادي تاکيد دارند و با بخشودگي بخشي از بدهي‌هاي اين کشور يا تمديد مهلت بازپرداخت اقساط بدهي‌ها نيز مخالف هستند.

 ميزان بدهي‌هاي يونان اکنون به 320 ميليارد يورو رسيده است که بخش زيادي از اين بدهي را به آلمان بدهکار است. رقم بدهي هاي يونان اکنون به 180درصد کل توليد ناخالص داخلي اين کشور رسيده است.

 اين در حالي است که ميزان بدهي‌هاي عمومي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا نبايد از 60 درصد کل توليد ناخالص داخلي‌شان بيشتر شود.

برخي از مسئولان در دولت يونان اعلام کرده‌اند دولت اين کشور بايد تا آخر امسال بخشي از اقساط سررسيده خود را بازپرداخت کند و اگر نتواند تا آخر همين ماه پول کافي براي بازپرداخت بدهي‌هايش به دست آورد ورشکست خواهد شد. 

منابع آگاه خبري مي‌گويند يونان حتي براي پرداخت حقوق کارمندان دولتي و بازنشستگان با مشکل مواجه است.

 از اين گذشته، اگر دولت يونان نتواند وامي تا آخر اين ماه به دست آورد، نمي‌تواند اقساط وام‌هاي ماه‌هاي مه و ژوئن صندوق بين المللي پول را که مبلغ آن حدود دو و نيم ميليارد يورو برآورد شده است پرداخت کند. 

بر اساس اين گزارش دولت يونان اکنون تلاش مي‌کند وامي به مبلغ دو ميليارد و 400 ميليون يورو از وام دهندگان بين المللي دريافت کند تا بتواند حقوق کارمندان دولت را در آخر اين ماه پرداخت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار