سازمان آمار یونان با انتشار گزارشی اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی یونان در فاصله 2008 و 2013 حدود 24 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، میزان کاهش تولید ناخالص داخلی یونان در سال 2013 حدود 3.9 درصد بود که نسبت به پیش بینی‌های ماه فوریه بیشتر بوده است.

یونان در سال 2010 به علت بالا آوردن بدهی‌های حاکمیتی و کسری بودجه شدید، با بحران مالی و اقتصادی بی‌سابقه‌ای مواجه شد و اگر بسته نجات مالی گروه سه جانبه متشکل از صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی اروپا واتحادیه اروپا نبود، این کشور ورشکست می‌شد.

یونان اکنون شش سال است که دچار رکود اقتصادی و در نتیجه افزایش بی‌سابقه بیکاری در بین جمعیت فعال خود شده است.

سازمان آمار یونان با انتشار گزارشی اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی یونان در فاصله سال‌های 2008 و 2013 حدود 24 درصد کاهش یافت؛ یونان در این مدت بدترین رکود اقتصادی تاریخ خود را تجربه کرد.

در طول این شش سال که رکود اقتصادی بر یونان حاکم بوده است، میزان مصرف خانوارها نیز که در واقع نیرو محرکه رشد اقتصادی در هر کشوری به حساب می‌آید حدود 26 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، از میزان سرمایه‌گذاری‌های مستقیم داخلی و خارجی نیز در یونان در طول این سال‌ها حدود دو سوم کاسته شده و این امر باعث شده است تا از نظر طرح‌های عمرانی و زیرساختی کار مهمی در این کشور صورت نگیرد.

صنعت گردشگری که یکی از منابع درآمد ارزهای یونان است، سال گذشته به شدت کساد شد و این امر باعث شد تا اقتصاد یونان همچنان درجا بزند.

ادامه رکود اقتصادی در یونان برای شش سال پیاپی باعث شده است تا اعتماد سرمایه‌گذاران به این کشور برای سرمایه‌گذاری نیز از دست برود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: یونان ، ناخالص ، کاهش ، رکود ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار