با توجه به اینکه چاقی و اضافه وزن از دلایل بسیار مهم استئوآرتریت است، کاهش وزن می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا حدود 60 درصد کاهش دهد.

سعید نورایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بیماری استئوآرتریت غضروف مفصلی دچار آسیب و التهاب شده و درنتیجه علاوه بر بوجود آمدن درد نسبتاً شدید، توانایی حرکت دادن مفصل نیز به شدت کاهش می‌یابد.

وی افزود: افرادی که دچار استئوآرتریت می‌شوند، در اغلب موارد به نوعی دچار مشکل اضافه وزن هستند که اگر وزن خود را کاهش می‌دادند، خطر بیماری در آنها تا حد زیادی کاهش می‌یافت.

نورایی تأکید کرد: با توجه به اینکه چاقی و اضافه وزن از دلایل بسیار مهم استئوآرتریت است، کاهش وزن می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا حدود 60 درصد کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حتی کاهش وزن به میزان یکی دو کیلوگرم نیز بسیار مهم است، یادآور شد: بر طبق بررسی‌ها کاهش وزن به میزان پنج کیلوگرم، می‌تواند خطر استئوآرتریت را بین 40 تا 50 درصد کاهش دهد.

نورایی افزود: البته نباید در کاهش وزن عجله و زیاده روی کرد، چرا که کاهش شدید و بیش از اندازه وزن، ممکن است بر روی سلامتی بدن از جمله سلامتی مفاصل اثرات منفی بر جای گذارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: استئوآرتریت ، وزن ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار