تخفیف عوارض، بسته تشویقی منطقه آزاد قشم به سرمایه گذاران

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از تخفیف عوارض به عنوان بخش تشویقی این سازمان در کنار واگذاری زمین با شرایط مناسب به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران جزیره قشم نام برد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمیدرضا مومنی در نشست با تنی چند از فعالان اقتصادی کشور با وی،گفت: پروژه هایی که زودتر از موعد مقرر در این منطقه به بهره برداری برسند از تخفیف و کاهش عوارض این سازمان، بهره مند می شوند.

وی، ارزیابی و اعتبار سنجی سرمایه گذاران، برخورداری از دانش فنی و اهمیت انجام پروژه ها در مدت زمان تعیین شده را سه رکن مهم واگذاری زمین به فعالان اقتصادی در قشم برشمرد و گفت: در کنار بسته تشویقی ارائه شده در صورت تاخیر در انجام پروژه نسبت به زمین واگذار شده تجدید نظر جدی صورت خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد قشم، این اهرم تشویقی و بازدارنده باعث می شود که فعالان اقتصادی با داشتن برنامه مدون به حوزه سرمایه گذاری قشم، وارد شوند.

مومنی، تسریع در امور سرمایه گذاری را از رویکردهای مهم سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و اعلام کرد: قشم از شرایط ویژه جهت جذب سرمایه گذاری در حوزه های نفت و گاز، بانکرینگ سوخت، فولاد، صنعت گردشگری، تولید آب و برق، تولید محصولات برندینگ، محصولات شیلاتی، تولیدات گلخانه ای، فناوری IT، تبلیغات محیطی و موضوعاتی همانند تجارت و بازرگانی برخوردار است.

او، آماده سازی زیرساخت ها نظیر آب، برق و راه در قشم را وظیفه و نقش حاکمیتی سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد واظهارکرد: از واگذاری حوزه های زیرساختی به بخش خصوصی نیز در صورت اطمینان از توانمندی آنان استقبال می کنیم.

وی همچنین بیان داشت: هدف ما افزایش تراز تجاری از طریق صادرات تولیدات داخلی است و باید توازنی بین واردات کالا به این جزیره با صادرات کالا از قشم به خارج از کشور برقرار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به اهمیت داشتن برنامه دراز مدت برای نقش آفرینی قشم در ایران 1404 اشاره کرد و گفت: ما با ارائه برنامه ها در شرایط مختلف جهانی باید با جذب سرمایه گذاران در این منطقه براساس سند چشم انداز ایران 1404 حرکت کنیم.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری 35 کیلومتر راه باقیمانده اتوبان خلیج فارس تا فرودگاه قشم، برج جدید فرودگاه، توسعه و ایجاد سالن های جدید و ساخت ترمینال جدید در این فرودگاه بین المللی نیز به عنوان طرح های توسعه ای و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم به بهره برداری می رسد.

مومنی در پایان با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه پل خلیج فارس گفت: اتمام این پروژه تا پایان سال 95 درصورت دریافت مجوز ماده 62 از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امکان پذیر خواهد بود و بهره برداری از آن نقش مهمی در ترانزیت کالا و افزایش فعالیت های اقتصادی قشم با سرزمین اصلی و همچنین کریدور شمال – جنوب خواهد داشت.

فعالان اقتصادی شرکت کننده در این نشست که در حوزه های مختلف نظیر IT، ساخت سالن های فرودگاهی، ساخت شهر هوشمند (اسمار سیتی)، حوزه گردشگری و نمایشگاهی، صنایع نفت و گاز و امثال آن فعالیت می کنند نیز آمادگی خود را برای حضور در پروژه های مهم و تاثیرگذار منطقه آزاد قشم، اعلام کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار