رییس سازمان استاندارد گفت: استانداردهای مرتبط با خودرو بازنگری شده و ارتقا داده خواهد شد.

استانداردهای خودرو بازنگری می‌شودنیره پیروزبخت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص نظارت این سازمان بر کیفیت خودروهای چینی که در ایران است گفت: هر خودرویی چه تولید داخل باشد و چه وارداتی، هر زمان بخواهد وارد عرصه مصرف شود قطعا باید مجوز استاندارد داشته باشد و خودروهای چینی نیز مستثنی نیستند.

رییس سازمان استاندارد ادامه داد: همه خودروها باید تایید نوع خودرو داشته باشند به همین جهت خودروهای چینی پس از ورود به کشور تایید نوع سازمان ملی استاندارد را دریافت می‌کنند.

پیروزبخت ادامه اظهار داشت: استانداردهای مرتبط با خودرو بازنگری شده و ارتقا داده خواهد شد، همچنین تجهیزات آزمایشگاهی نیز به روز می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای استاندارد چند مورد مصوبه در زمینه استاندارد خودرو داشته‌ایم بیان کرد: در حال حاضر استاندارد خودروها 52 مورد است که در نظر داریم از این پس با توجه به ارتقا استانداردها برای خود خودرو تایید نوع خودرو صادر شود.

وی ادامه داد: آزمون جاده‌ای خودرو از الزامات کشورهای تولیدکننده خودرو است که متاسفانه در ایران چنین آزمون جاده‌ای وجود ندارد در حالی که ما شاهد هستیم بسیاری از کشورهایی که تولیدکننده خودرو نیستند آزمون جاده‌ای خودرو دارند.

پیروزبخت بیان کرد: متاسفانه در این زمینه عزم جدی وجود ندارد و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان می‌تواند به این امر سرعت بیشتری ببخشد.

رییس سازمان استاندارد درخصوص استعلام شورای رقابت درخصوص میزان کیفیت خودروها به جهت افزایش قیمت اظهار داشت: تا کنون شورای رقابت درخواستی مبنی بر کیفیت خودروها نکرده ولی اگر چنین درخواستی کند قطعا اعلام خواهیم کرد که کیفیت خودروها نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار