خودروسازان معتقدند که افزایش هزینه های جانبی بالا بردن قیمت خودرو را ضروری می کند این درحالیست که هنوز شورای رقابت متولی قیمت گذاری خودرو،‌ فاکتورهای خود را برای افزایش قیمت اعلام نکرده است.

منتظر دریافت آمار و ارقام از سوی بانک مرکزی و شرکت بازرسی هستیم/ افزایش قیمت خودرو در دستور کاربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو از 200 هزار تا 2 میلیون تومان شد،‌موضوعی که برخی از متولیان آن را غیرقانونی دانستند ولی رئیس شورای رقابت این مسئله را با توجه به اینکه خودروسازان تنها افزایش یک درصدی را روی محصولاتشان اعمال کرده اند قانونی دانست.

در این میان خودروسازان معتقدند که افزایش هزینه های جانبی بالا بردن  قیمت خودرو را ضروری می کند این درحالیست که هنوز شورای رقابت متولی قیمت گذاری خودرو،‌ فاکتورهای خود را برای افزایش قیمت اعلام نکرده است.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت با بیان اینکه میزان افزایش قیمت خودرو بر اساس یک فرمول علمی صورت می گیرد،‌ گفت: هم اکنون منتظر دریافت آمار و ارقام مربوط به تورم و متغیرهای تاثیرگذار از سوی بانک مرکزی و شرکت بازرسی و کیفیت هستیم.

بر این اساس؛‌ طبق اخباری که به گوش میرسد قیمت خودرو تا چندی دیگر با افزایش مواجه خواهد شد این درحالیست که دولت عدم افزایش قیمت محصولات مختلف را در دستور کار قرار داده است.

حال باید منتظر ماند و دید این بار قیمت خودرو به چه مرحله ای میرسد و بنا به گفته عیسی امامی عضو ناظر مجلس در این شورا خودروسازان باید اسناد و مدارک خود را برای افزایش قیمت این محصول به شورای رقابت ارائه کنند تا در جلسه بعدی به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار