مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران از اجرای طرح تعادل بخشی به منابع آب های زیرزمینی کشور از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

غلامرضا مدنیان، در نشست شورای حفاظت از آب استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان اینکه وزارت نیرو، طرح تعادل بخشی به منابع آب های زیرزمینی، برای حفظ منابع، به صورت منسجم و بر اساس مدل های حفاظتی و کاربردی را به شورای عالی آب کشور ارائه داده است، گفت: این طرح در تمام استان ها اجرا می شود.

به گفته وی؛ در این طرح پنج پروژه تعریف شده که موضوعات مرتبط با گشت، بازرسی و حفاظت قضایی از منابع آبی را هم شامل می شود و دستگاه های امنیتی، قضایی و انتظامیدر اجرای آن مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران از تصویب بودجه3 هزار میلیارد ریالی برای اجرای این طرح در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این بودجه همزمان با اجرای طرح، بین استان ها توزیع می شود.

مدنیان، با تشریح اثرات نامطلوب خشکسالی در کاهش منابع آب، خواستار اجرای سریع تر احکام بهره برداران غیرمجاز منابع آبی در استان چهارمحال و بختیاری شد.

وی امکان بهره گیری از ظرفیتهای بخش خصوصی و شرکتهای خدماتی برای مقابله با متخلفان را هم یادآور شد و تأکید کرد: حراست از آب، نیازمند اجرای قانون است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.