هوای شهرکرد، از بعدازظهر امروز به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت هشدار قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت:هوای شهرکرد، مرکز این استان، از بعدازظهر امروز به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت هشدار قرار گرفت.

شهرام احمدی افزود: علاوه بر شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری، وضعیت آسمان بیشتر نقاط استان هم به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار، ناسالم گزارش شده است.

وی منشاء این ریزگردها را وزش باد از مناطق جنوب غرب کشور و کشورهای همسایه اعلام کرد و از مردم و بویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی خواست برای خروج از منزل، از ماسک استفاده کنند.

وی همچنین از تشکیل کارگروه مقابله با گرد و غبار بمنظور برنامه ریزی و پیگیری رفع و کاهش آثار آلودگی هوای استان خبر داد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه ناپایدار از بعدازظهر امروز به سطح منطقه است که تا روز شنبه 29 فروردین، به تناوب سبب افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید در برخی نقاط، همراه با گرد و خاک، بارش های رگباری گاهی توأم با رعد و برق شده و روز شنبه در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ را در پی دارد.

همچنین وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده، صاف در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در اواخر وقت بارش پراکنده پیش بینی شده است. 
گفتنی است هوای این استان و بویژه شهرکرد طی چند روز اخیر هم با آلودگی و گرد و غبار مواجه شد که در پی بارش باران، در دو روز گذشته صاف بود.
انتهاي پيام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.