ورامین؛

خام فروش چرم ورامین بزرگترین معضل این صنعت است

ورامین توانست در سال ۹۳ با صادر کردن ۲۰ میلیون جلد چرم به کشورهای مختلف جهان، ارزآوری مناسبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، رونق دامپروری در ورامین و فعالیت بیش از دو هزار واحد دامپروری در این شهرستان سبب شده است تا صنعت چرم نیز در این خطه از جایگاه مهم و تأثیر گذاری برخوردار باشد.

صنعت چرم ورامین آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار بوده که یکی از قطب‌های اقتصادی و تولیدی ورامین به نام شهرک چرمشهر نامگذاری شده است و فعالان چرم در این شهرک به تولید چرم خام می‌پردازند.

بر این اساس بیش از یکصد واحد تولیدی چرم در ورامین با ظرفیت‌های مختلف فعالیت می‌کنند که در این میان ۱۵ واحد تولیدی نیز در زمینه صادرات چرم به کشورهای مختلف جهان بویژه کشورهای اروپایی تلاش دارند.
     
پتانسیل بالای صنعت چرم ورامین سبب شده است تا برخی از شرکت‌های خارجی نیز برای سرمایه گذاری در صنعت چرم، وارد عمل شوند به طوری که در سال گذشته سه شرکت چینی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر در این حوزه فعالیت کردند.

ظرفیت بالای صنعت چرم در ورامین تحسین بسیاری از فعالان و مسئولان اقتصادی کشور را بر انگیخته است به طوری که محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به ورامین اظهار داشت: شهرک صنعتی چرمشهر ورامین از توانمندی و پتانسیل بالایی برخوردار است و می‌تواند با تجهیز امکانات روز، زمینه توسعه صادرات را فراهم آورد.

وی ادامه داد: چرا باید در کشور، چرم به صورت خام به سایر مناطق جهان صادر شده و سپس کشورهای دیگر با چند برابر قیمت آن را تبدیل به محصول کرده و به ما بفروشند؟ شهرک صنعتی چرمشهر می‌تواند در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود خود استفاده کرده و زمینه تولید و صادرات محصولات چرمی را فراهم کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.