مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خبر داد

درهای کارگاه‌های مرمتی بیشاپور به روی گردشگران گشوده شد

مصیب امیری گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز محوطه ها، بناها و بافت های تاریخی نمایشگاهی از ادوات و ابزار کاوشگران مجموعه ساسانی بیشاپور برپا شده است.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس؛ مصیب امیری،‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : به مناسبت فرا رسیدن روز محوطه ها، بناها و بافت های تاریخی نمایشگاهی از ادوات و ابزار کاوشگران مجموعه ساسانی بیشاپور برپا شده است. 

امیری افزود: ابزار آلات کاوشگران دهه های گذشته شهر بیشاپور شامل نقشه های دستی، دستگاه تایپ و ادوات و ابزار حفاری باستان شناسان خارجی و داخلی از این شهر ساسانی است.

وی در ادامه به بازدید گردشگران و علافمندان از کارگاه های مرمتی شهر بیشاپور در این روز اشاره کرد و گفت: هم اکنون گردشگران و و علاقمندان می توانند از کارگاه های مرمتی بناهای ارگ شاهی و بنای ضلع جنوب غربی ایوان موزایک شهر ساسانی بیشاپور دیدن نمایند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین اضافه کرد: هم اکنون نمایشگاهی از تصاویر جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان کازرون نیز در موزه مردم شناسی کازرون برپا شده است و بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقمندان رایگان است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار