دفاع وسط تیم ملی والیبال می‌گوید: مردم به والیبال ایمان دارند و حتی زمانی ‌‌که می‌بازد هم از آن به بدی یاد نمی‌کنند.

مسئولان به جای توقع به وعده‌هایشان عمل کنند ما کارمان را بلدیمعادل غلامی سرعتی‌زن‌ ملی‌پوش کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تاثیر تمرینات و نوع آماده‌سازی‌ها را منوط به زمانی می‌داند که تیم در شرایط مسابقه قرار بگیرد و در این خصوص اظهارداشت: ما درلیگ جهانی امسال راه بسیار سختی را در پیش داریم و نباید از الآن در فکر این باشیم که آیا از بازی‌های مرحله اول صعود می‌کنیم یا خیر چون این دغدغه‌های فکری باعث ایجاد استرس در بین بازیکنان می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن‌ها توقع نشان دادن توانمدی‌های واقعی را داشت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تمرینات را در 2 نوبت صبح و بعدازظهر بیشتر برپایه بدنسازی دنبال می‌‌کنیم٬ طبق تجربه‌ای که از حضور در لیگ جهانی داریم ما در جریان رقابت‌های سنگین و فشرده فرصت چندانی برای ریکاوری و تمرین بدنسازی نداریم و برنامه‌های تمرینات ایران باعث می‌شود در طول رقابت‌های جهانی و سفرهای طولانی و بی وقفه کمتر دچار مشکل و تحلیل بدنی شویم.

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا سفر به 6 کشور با فواصل طولانی مشکل آفرین نمی‌شود؟ گفت: ما سال قبل هم این روند را در لیگ جهانی طی کردیم البته به جای آمریکا به برزیل که از نظر مسافت دورتر است رفتیم و خوشبختانه مشکلی هم برای تیم به‌وجود نیامد و تمامی بازیکنان چون با هدف قدرتنمایی در این پیکارها انگیزه دارند با تمام سختی‌ها کنار می‌آیند و حرفی نمی‌زنند.

تمرینات تیم ملی امسال در 2 گروه الف و ب با حضور حدود 38 بازیکن در تهران زیر نظر کواچ دنبال می‌شود برخی‌ها معتقد بودند این حجم در اجرای برنامه‌ّهای آماده‌سازی تیم خلل ایجاد می‌کند. غلامی در این خصوص اظهارداشت: برای من به عنوان یک بازیکن فرقی ندارد که چند نفر در اردو هستند البته حضور نیروهای جوان باعث می‌شود تا با انگیزه بالاتری کار را دنبال کنیم تا بهترین‌ها در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

وی در خصوص این که برخی مسئولان کلان ورزش از والیبال توقعات زیادی از جمله صعود به مرحله دوم مسابقات لیگ جهانی 2015 را دارند گفت:‌ مسئولان به تعهدات خود عمل کنند نمی‌خواهد از ما متوقع باشند ما کارمان را بلدیم٬ تمام والیبالیست‌ها در مقابل پیراهن تیم ملی و مردم متعهد هستند. در این چند سال تفکر مردم نسبت به والیبال عوض شده است و می‌دانند ملی‌پوشان برای شاد کردن دل آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند٬ مطمئن هستم بحث‌های مربوط به صعود به مرحله دوم لیگ جهانی و... در میان مردم وجود ندارد چون آن‌ّها به والیبال ایمان دارند که همیشه در تمامی مراحل زحمت خود را کشیده است ولی از طرفی می‌دانند که حریفان مقابل ما تیم‌های ضعیفی نبوده و همگی مدعی رسیدن به قهرمانی هستند.

دفاع وسط تیم ملی والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: مادر لیگ جهانی امسال شرایط سختی را در پیش داریم هر 4 تیم حاضر در گروه (ایران٬ لهستان٬ روسیه و آمریکا)‌ از شانس و بخت صعود به مرحله دوم لیگ جهانی برخوردار هستند پس باید تلاش کرد.

غلامی در خصوص غیبت تشکری و مصدومیت امیرغفور و تاثیر آن بر عملکرد تیم ملی در لیگ جهانی 2015 اظهارداشت: چون در شرایط تمرینات آماده‌سازی هستیم هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نبود این 2 بازیکن در عملکرد تیم خود را نشان نداده است٬ در کل امیدوارم تیم ملی ایران در بهترین شرایط خود به لیگ جهانی برود و نتیجه‌ای قابل قبول به‌دست آورد.

وی از برگزاری اردوی تدارکاتی فنلاند و چک را یکی از تصمیمات خوب کادر و فدراسیون یادکرد و افزود: انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های مورد نظر کادر فنی در این 2 کشور باعث می‌شود ‌تا قبل از انجام بازی با آمریکا به خوبی در شرایط مسابقه قرارگرفته و به اوج آمادگی خود برسیم و مربیان هم نقاط قوت و ضعف تیم را به خوبی شناسایی کنند.

غلامی تاثیر نبود معروف را در روند رشد فنی تیم بالا ارزیابی کرد و گفت: سعید یکی از وزنه‌های اصلی تیم است و نبودش باعث ایجاد خلل در کارتیمی‌مان می‌شود اما با توجه به این‌که هنوز کار گروهی به آن شکلی که باید باشد انجام نمی‌شود و ما دوران بدنسازی را طی می‌کنیم غیبت معروف در حال حاضر روی عملکرد تیم تاثیر منفی نگذاشته است.

گفتنی است؛ لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ از هشتم خردادماه در سه سطح و با حضور ۳۲ کشور جهان آغاز می‌شود که تیم ملی والیبال ایران در گروه دوم سطح یک این رقابت‌ها با آمریکا (قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴)، روسیه (قهرمان المپیک ۲۰۱۲) و لهستان (قهرمان جهان سال ۲۰۱۴) همگروه است.

تیم ملی والیبال ایران در دیدارهای اول و دوم خود در لس آنجلس به مصاف ایالات متحده می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار