معاون امور بین‌الملل هلال احمر از ارسال 22 میلیارد تومان کمک بین‌المللی طی سال گذشته خبر داد و گفت: هلال احمر برای ارسال بیمارستان صحرایی به یمن آمادگی دارد.

ارسال 22 میلیارد تومان کمک بین‌المللی / آمادگی هلال احمر برای ارسال بیمارستان صحرایی به یمن
به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، محمد شهاب محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل هلال احمر در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان صلح این سازمان برگزار شد با اشاره به اقدامات هلال احمر در سطح بین‌المللی اظهار کرد: در سال 93 ، 22 میلیارد تومان کمک بین المللی و بشر دوستانه ارسال کردیم که این رقم نسبت به  سال گذشته 100 درصد رشد داشت. 

وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های بین‌المللی جهت تقویت مربیان امداد و نجات در سطح منطقه گفت: هلال احمر فعالیت های درمانی خود را از طریق 28 مرکز در بیست کشور دنیا ارایه می دهد. 

عراقی با اشاره بحران عراق با ظهور نیروهای داعش افزود: در سال پیش بیشترین حجم کمک را به این کشور داشتیم و پس از آن فلسطین و سوریه قرار داشتند. 

معاون امور بین الملل هلال احمر در رابطه با اقدامات کمک رسانی این جمعیت به مردم یمن گفت: از ابتدای شروع بحران و درگیری داخلی در یمن 3 محموله امدادی به این کشور ارسال شد و در حال حاضر 100 تن محموله امدادی و غذایی به صورت هوایی و دریایی آماده ارسال به این کشور است. همچنین اعلام آمادگی کرده‌ایم که از طریق فدراسیون بین المللی صلیب سرخ محموله‌های امدادی را به این کشور ارسال کنیم. 

وی با اشاره به اینکه اعتراض خود را به دلیل ایجاد محرومیت برای محموله های امدادی به این کشور و نقض حقوق بشر دوستانه اعلام کرده‌ایم ادامه داد: کمبود غذا ، دارو و تجهیزات پزشکی در یمن گزارش شده است. 

معاون امور بین الملل هلال احمر اضافه کرد: همراه محموله های امدادی به یمن پیش از این نیرو برای ارسال و توزیع اقلام اعزام کرده‌ایم و در حال حاضر جهت ارسال بیمارستان صحرایی به سمن اعلام آمادگی داشته‌ایم ولی باید حداقل شرایط امنیتی در این کشور حاصل شود تا بتوان اقدامات امدادی را انجام داد. 

عراقی تصریح کرد: شماره حساب 99999 نزد بانک ملی، ملت، مسکن، صادرات بانک شهر و دی جهت دریافت کمک‌های نقدی به مردم یمن اعلام شده است. همچنین هموطنان می توانند کمک های دلاری و یورویی  خود را به شماره حساب ارزی 702070 نزد بانک ملی واریز کنند. 

وی با تاکید بر توسعه و گسترش کمک‌های بین‌المللی افزود: با توجه به توان بالقوه در سطح بین المللی تلاش می کنیم از جایگاه مناسبی در سطوح مدیریتی برخوردار باشیم و همکاری های نزدیکتر با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ داشته که 189 عضو جمعیت های ملی در آن فعالیت می‌کنند. 

معاون امور بین الملل هلال احمر از برگزاری سمینار کاهش خطر پذیری به میزبانی ایران خبر داد و گفت:  این سمینار 14 تا 17 اردیبهشت با حضور 70 نماینده از جمعیت های ملی و صلیب سرخ برگزار می شود. 

عراقی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی در سطح ملی و بین‌المللی جهت کاهش خطر پذیری در سوانح و بحران انجام شده است تصریح کرد: تفاهم‌نامه مشترکی در این زمینه با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ منعقد کرده ایم و مطالعات گسترده‌ای در زمینه کاهش خطر پذیری در سوانح و بحران انجام شده و5 شهر بزرگ دنیا به صورت پایلوت جهت انجام تحقیقات مورد آزمایش قرار گرفتند. 

وی با بیان اینکه کاهش خطر پذیری حوادث و سوانح موضوع یک دهه اخیر در سطح بین‌المللی است افزود: می‌توان با در نظر گرفتن تمهیدات لازم تلفات و خسارات را در حوادث بحران به حداقل رساند. 

معاون امور بین الملل هلال احمر موضوع کاهش خطر پذیری در مناطق شهری را مهم دانست و گفت: طی چند سال اخیر میانگین ساکنین شهرها از روستا ها پیشی گرفته و جمعیت شهری بیش از روستا شده که سمینار کاهش خطر پذیری سوانح را مورد بررسی قرار می‌دهند و جهت کاهش خطر پذیری در ایران به طور مثال موضوع آموزش همگانی را مورد توجه قرار داده است. 

وی اظهار داشت: در پایان این سمینار سند نهایی فدراسیون بین‌المللی با موضوع کاهش خطر پذیری تهیه و منتشر شده و از پروژه‌ای با موضوع شهر ایمن رو نمایی می‌شود. 

عراقی در پایان در رابطه با کمک‌های ارسالی به کشور عراق تصریح کرد: یک بیمارستان صحرایی به تکریت ارسال کردیم و آمادگی داریم بر حسب وظیفه بین المللی خود اقدامات امداد رسانی را به کشورهای حادثه دیده انجام دهیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال ، احمر ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار