فرهادی گفت: بازبینی رشته‌ها به شدت در دستور کار است و تا پایان تابستان امسال بازنگری محتوای درسی باید تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات فناوری عصر امروز در نشست رؤسای انجمن‌های علمی ایران که در سالن همایش‌های وزارت علوم تحقیقات فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: این که ظرفیت بالقوه انجمن‌ها به عنوان اتاق فکر نظام است درست است چنانچه در اسناد بالا دستی جایگاه انجمن‌ها در برنامه پنجم و البته برنامه ششم برای کمک به حوزه علم و فناوری صورت می‌گیرد. 
 
وی افزود: حمایت‌های مالی و مالیاتی برای انجمن‌ها صورت می‌گیرد و به طور مستمر محقق می‌شود. 
 
وی با اشاره به آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی اظهار داشت: بحث ارتقا فقط داشتن مقاله ISI نیست بلکه اختراعات را نیز در بر‌می‌گیرد  چنانچه این آیین نامه جای بازبینی جدی دارد و در آیین نامه ارتقا اصلاحات انجام می‌شود. 
 
فرهادی تصریح کرد:‌ باید کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی را جدی بگیریم. 
 
وی اظهار داشت: آموزش عالی بسیار گسترده و مفصل است چنانچه 2600 مؤسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد بنابراین بازبینی رشته‌ها به شدت در دستور کار قرار دارد و تا پایان تابستان امسال بازنگری محتوای درسی را باید داشته باشیم چرا برخی از رشته‌ها عمرشان متوقف شده و رشته‌های جدید باید اجرا شود و در این زمینه ما نیازمند کمک انجمن‌ها هستیم البته رتبه بندی قطب‌ها نیز باید با تدبیر نظام و ارزیابی صورت گرفته شود تا در تمامی موارد از کمک آنها استفاده شود. 
 
فرهادی تصریح کرد: تفویض اختیار به دانشگاه‌ها جزء برنامه اصلی وزارت خانه است و بازسازی کارگاهها و آزمایشگاهها را به جد دنبال می‌کنیم چنانکه امسال این امر سرعت بیشتری می‌گیرد. 
 
فرهادی با اشاره به فعال شدن انجمن در محیط‌های تحقیقاتی اظهار داشت: خیلی از مشکلات کشور با فعال شدن انجمن‌ها در محیط‌های تحقیقاتی کمرنگ می‌شود چنانچه باید این امر محقق شود. 
 
وی خاطر نشان کرد: در دبیر خانه شورای انقلاب فرهنگی آیین‌نامه کرسی‌های آزاد اندیشی تنظیم شده و در دستور شورای اسلامی کردن قرار گرفته و امیدواریم به زودی مصوب و ابلاغ شود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار