موج جدید گرد و غبار تا روز جمعه مهمان ایلامی‌ها خواهد بود و این در حالی‌ است که استان‌های کردستان،چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه و همدان،کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر با پدیده گرد و غبار مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از امروز تا روز جمعه آسمان استان غبارآلود خواهد بود.

یوسف شیخ الملوکی افزود: آسمان استان تا 48 ساعت آینده با توجه به ورزش باد، همراه با گرد و غبار خواهد بود و از روز پنج شنبه تا جمعه شاهد بارش های رگباری در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده شاهد افت محسوس دمای هوا بین 5 تا 10 درجه در سطح استان خواهیم بود، افوزد: هم اکنون دید افقی در شهر ایلام هشت، ایوان چهار و لومار 9 هزار متر است که نسبت به میزان دید افقی در شرایط استاندارد (10 هزار متر) کمتر است و این در حالی است که در سایر شهرستان های استان مشکل دید افقی گزارش نشده است.

پدیده گرد و غبار هوای استان کردستان را ناسالم کرد

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: آلودگی هوا در کردستان در حال حاضر به حد ناسالم رسیده که معضل و بحرانی جدی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،طالب حیدری گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی استان کردستان آلودگی هوا در این استان در حال حاضر با وجود پدیده گرد و غبار به حد ناسالم رسیده است.

وی افزود: با توجه به نقشه های هواشناسی، منشا تشکیل غبار در کشور و به ویژه استان کردستان، از نواحی مختلف کشور عراق است.

مدیرکل هواشناسی کردستان اعلام کرد: موج جدید ریزگردهای عربی و گرد و غبار در استان کردستان که از شنبه آغاز شده بود ، با تشدید آن به شرایطی رسیده است که هم اکنون وضعیت آلودگی هوا در این استان غبارآلود است.

مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: بر اساس گزارش های رسیده از میزان دید در این استان به کمتر از 4000 متر کاهش پیدا کرده است.

حیدری گفت: شرایط آلودگی هوا و وجود گرد و غبار در استان کردستان تا اواخر هفته همچنان با وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت.

دکتر بیدارپور معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شرایط آلودگی هوا در این استان هشدار داد و افزود: با توجه به افزایش آلودگی و ذرات معلق در هوا تمامی اقشار جامعه به ویژه افراد خردسال و کهنسال از تردد غیرضرور در هوای آزاد به طوری جدی خودداری کنند.


امروز هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: حضور ریزگردها از ابتدای صبح امروز ساعت 6 تا 11 ظهر باز هم هوای کرمانشاه را غبارآلود کرد و غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه را در مدت 6 ساعت به 187 میکروگرم بر مترمکعب رساند و هوای کرمانشاه را در وضعیت هشدار قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛سعید دزفولی‌نژاد گفت: ماکزیمم غلظت ذرات معلق بین ساعت 9 تا10 صبح313 میکروگرم بر مترمکعب بود.

وی ادامه داد: همچنین میزان غلظت لحظه ای در ساعت 11 صبح 231 میکروگرم بر مترمکعب بود که این میزان سیر نزولی را نشان می دهد.

این میزان غلظت تا یکشنبه به تناوب در استان قرار دارد و در آخر شب و اوایل صبح این میزان بیشتر می‌شود.

در بهار امسال هوای شهر کرمانشاه هفت روز خارج از شرایط استاندارد و در شرایط هشدار بود.

هجوم مجدد ریزگردها به آسمان استان چهارمحال و بختیاری

هجوم مجدد ریزگردها، آلودگی هوای شهرکرد و اکثر نقاط استان چهارمحال و بختیاری را وارد مرحله هشدار کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکردبا اعلام این خبر گفت: هوای این استان و بویژه شهر شهرکرد، در حال حاضر، به دلیلهجوم ریزگردها در وضعیت هشدار قرار دارد.

شهرام احمدی، میزان ذرات معلق 10 میکرون در آسمان این استان را 279 میکروگرم در متر مکعب هوا و میزان ذرات معلق 2.5 میکرون را 228 میکروگرم در متر مکعب هوا اعلام کرد و افزود: البته این میزان آلودگی، طی 2 ساعت گذشته حتی از مرز هشدار هم گذشت.

به گفته وی، منشاء این ریزگردها که طی 10 روز گذشته، حداقل 3 بار آلودگی آسمان این استان را وارد مرحله هشدار کرده است، مناطق جنوب غرب کشور و کشورهای همسایه می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر عدم خروج غیر ضروری از منزل در مواقع آلودگی هوا، از مردم و بویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی خواست برای خروج از منزل، از ماسک استفاده کنند.

هم اکنون در این استان و بویژه شهرکرد، باد شدید همراه با گرد و غبار در حال وزیدن می باشد.

تا سه روز آینده؛ ریزگردها همچنان در همدان می مانند

کارشناس هواشناسی استان همدان از ادامه حضور ریزگردها تا سه روز آینده در استان همدان خبر داد.

پیرتاج در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان با بیان اینکه گرد و غبار همچنان در همدان باقی خواهد ماند افزود: با این وجود در چند روز آینده امکان ورود سامانه ضعیف بارشی و بارش پراکنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته خنک ترین شهرستان استان شهرستان رزن با 5 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است افزود: گرم ترین شهرستان استان نیز شهرستان فامنین با 24 درجه سانتی گراد بوده است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: دمای شهرستان همدان نیز در 24 ساعت گذشته بین 9 تا 22 درجه سانتی گراد گزارش شده است.
پیرتاج در پایان خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده از دمای هوا کاسته می شود.

گرد و غبار باز هم کهگیلویه وبویراحمد را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد، از ورود گرد و غبار از عراق و عربستان به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد .

شکوهیدر گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود:طی امروز و فردا به سبب وزش باد شدید بر روی عراق و عربستان، انتظار تشکیل توده گرد وغبار در این نواحی و به دنبال آن در مناطقی از شمال غرب،غرب ،جنوب غرب ومرکز همراه با کاهش دید را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: امروز میزان آلودگی هوای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود ریزگردهای معلق در آسمان استان، بیش از دو نیم برابر حد مجاز و استاندارد است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر میزان آلودگی هوای در کهگیلویه و بویراحمد 385 میکروگرم بر مترمکعب است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد در همین ارتباط از شهروندان به ویژه سالمندان و کودکان خواست از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر به دلیل آلودگی هوا و احتمال بروز برخی بیماری‌های تنفسی خودداری کنند.

به گفته شکوهی هوای ناسالم ناشی از ریزگردها با توجه به جریانات جوی تا پایان روز پنج شنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد ماندگار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
واقع گرا
۱۷:۵۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
بنده بنا به اقتضای کاری به شهرستانهای استان لرستان زیاد تردد دارم و در شگفتم از اینکه چطور گردوغباری که از طرف غرب و عراق وارد کشور میشود استان مرکزی رو آلوده میکنه ولی لرستان رو که قبل اونه .................