میکروب «شیگلا» (Shigella) عامل بروز و شیوع بیماری گوارشی با عوارض و علائم تب، سردرد، دل درد، اسهال و تهوع و بستری شدن تعدادی از مردم این استان در مراکز درمانی طی چند روز اخیر بود.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: منبع اصلی انتقال این میکروب (شیگلا)، سبزیجات آلوده است.

دکتر مرتضی هاشم زاده با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی در شستشو و مصرف میوه و سبزی، خواستار کاهش مصرف سبزیجات و انواع سالاد بویژه در مراکز عمومی و اغذیه فروشی ها، تا قطع چرخه انتقال این بیماری شد.

وی از شهروندان خواست بمنظور جلوگیری از انتقال این میکروب، به حفظ بهداشت فردی توجه ویژه داشته باشند.

دکتر هاشم زاده، از آمادگی مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری برای ارائه خدمات به مراجعان مشکوک به این بیماری خبر داد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده علائم بیماری، ضمن خودداری از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک و داروهای ضد اسهال، حتماً به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری، طول دوره درمان این بیماری را 24 تا 48 ساعت اعلام کرد و افزود: امکان طولانی تر شدن این مدت برای برخی بیماران نظیر کودکان وجود دارد.

شیوع بیماری ناشی از میکروب «شیگلا» (Shigella) در سطح استان چهارمحال و بختیاری طی چند روز اخیر و ابتلای بیش از 400 نفر با علائم تب، سردرد، دل درد، اسهال و تهوع، باعث بستری شدن بیش از 90 نفر در مراکز درمانی این استان شد.

در شایعه منتشر شده در فضای مجازی و پیامک ها، علت این بیماری، آلودگی آب آشامیدنی استان و شهر شهرکرد بیان شده بود که این شایعه، به صورت جدی از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، رد و سلامت کامل آب آشامیدنی تأیید شد.

انتشار این شایعه در پی کدورت و گل آلود شدن آب بخشی از شبکه آب آشامیدنی شهرکرد به دلیل بارندگی های اخیر، سبب ایجاد نگرانی برای مردم شد.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.