زالی گفت: در تعاملی که با وزارت بهداشت و بیمه ها داشتیم قرار است تعرفه‌های فیزیوتراپی تصحيح شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی صبح امروز پس از افتتاحیه کنگره‌ فیزیوتراپی در جمع خبرنگاران گفت: همکاران فیزیوتراپی خیلی زود توانستند در رشته فرصت‌آفرینی کنند و با توسعه کمی و کیفی فیزیوتراپی به حدی از بالندگی برسند.

وی با اشاره به مشکلات فیزیوتراپیست‌ها اظهار داشت: مهمترین مشکل فیزیوتراپیست‌ها هویت صنفی آنها بود که با تغییر در وزارت بهداشت و استانداردسازی به سمت استقلال حرفه‌ای می‌روند و این گروه با چالش‌های جدی تعرفه‌ای رو به رو هستند. موسسات زیادی در زمینه فیزیوتراپی وجود دارند که به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارند.
 
رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: موسسات فیزیوتراپی نیازمند تجهیزات به روز هستند و به دلیل تعداد زیاد خدمات این رشته به تسهیلات متعددی نیاز دارند. 

زالی در خصوص دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی عنوان کرد: دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در دانشگاه‌ها و شورای عالی برنامه‌ریزی بررسی می‌شود و در سالهای اخیر این رشته دستخوش تغییراتی بودند از جمله آن که تعرفه‌های رشته فیزیوتراپی متناسب با هزینه‌های آن رشد نکرده‌اند. 

وی تصریح کرد: فیزیوتراپی در وضعیت علمی و حرفه‌ای قرار دارند و کارنامه‌ای ارزنده‌ای داشته است همکاران مختلف مشغول ارایه خدمات در این زمینه هستند و فیزیوتراپی حضور پرنشاطی دارد و از نظر علمی و مهارتی در مرحله‌ حرفه‌های نو بدیع است. 

رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به مشکلات تعرفه‌گذاری موسسات فیزیوتراپی عنوان کرد: جایگاه فیزیوتراپیست‌ها مانند یک یا دو دهه قبل نیست و نیازمند این است که جایگاه‌ آنها مورد توجه قرار بگیرد. در زمینه ارزشگذاری نسبی فیریوتراپی غفلت‌هایی صورت گرفته و در تعاملی با وزارت بهداشت و بیمه‌ها داشتیم تعرفه‌های فیزیوتراپی قرار است  تصحيح شود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.