سیاری اظهار داشت: بنده توانسته‌ام به مدت 20 سال دست به نمکدان نزنم و در واقع تغییر عادات غلط غذایی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اظهار داشت: بنده توانسته‌ام به مدت 20 سال دست به نمکدان نزنم و در واقع تغییر عادات غلط غذایی امکان‌پذیر است.

وی در جمع دانش‌آموزان ادامه داد: توصیه من این است روزانه و به تدریج مصرف قند و نمک و روغن کاهش یابد زیرا که قند به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده سلامت زمینه ساز بیماریهای گوناگون است به گونه‌ای که در یک لیوان نوشابه بالغ بر 40 حبه قند وجود دارد که می‌تواند با اشباع منوساکاریدها در بدن به یک عامل مستقیم در بروز دیابت مبدل شود. 

وی تصریح کرد: در خصوص روغن‌ها نیز باید عنوان شود که دو نوع روغن بسیار مضر است یک روغن‌هایی که چربی اشباع دارند همانند روغن‌های حیوانی و دوم روغن‌هایی که تبدیل به روغن جامد می‌شوند. 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در سن کم می‌توانند عادات بد غذایی را به سادگی اصلاح کنند، افزود: تناسب اندام و حفظ سلامتی در گرو پرهیز از سه ماده است و نقش مدارس در ترویج فرهنگ تغذیه سالم بسیار حائز اهمیت است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
امام صادق میفرماید هر چقدر روغن حیوانی خورده شود به همان میزان چربی های مضر از تن بیرون خواهد رفت.پیامبر نیز میفرماید روغن گاو (روغن محلی) شفاست.حالا کجاش مضره؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
نمک های بسته بندی یک سم است به همین دلیل فشار خون را بالا میبرد.ولی نمک طبیعی دریا یا سنگ نمک شفای بدن است..
Germany
ثامن
۱۴:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
احتمالا آقای سیاری منظورشان از نمک، همین نمک های بسته ای آشغال(کلرید سدیم) موجود در بازار است.
چون پیامبر اکرم(ص) نه تنها نمک(سالم) را قبل و بعد از هر وعده غذایی سفارش نموده اند، که قبل و بعد از هر خوراکی ای نیز تجویز فرموده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۳:۵۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
احسنت برشما دوسدار بشریت
آخرین اخبار