درخواست مشترک آلمان و عراق از سازمان ملل برای توقف تخریب بناهای تاریخی عراق

دو کشور آلمان و عراق، خواستار دخالت سازمان ملل جهت توقف ویرانی‌های نیروهای داعش در عراق شدند.

درخواست مشترک آلمان و عراق از سازمان ملل برای توقف تخریب بناهای تاریخی عراقبه گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی؛ این دو کشور در درخواست مشترک خود ویرانگری‌های تکفیری‌های داعش را جنایت جنگی خوانده و خواهان همکاری تمامی کشورهای دنیا برای توقف، تخریب و قاچاق اشیای عتقیقه از عراق شدند.

قائم مقام سفیر آلمان در سازمان ملل در سخنانی عراق را مهد تمدن امروز دانست و گفت: دنیا نباید عراق را در مواجهه با این معضل تنها بگذارد.

سفیر عراق در سازمان ملل نیز، ویرانی‌های صورت گرفته توسط داعش را نه تنها جنایت جنگی بلکه آسیبی جبران ناپذیر به بشریت دانست.

این قطعنامه که قرار است در ماه مه به رای گذاشته شود، دولت‌های سراسر دنیا را ملزم به کمک به عراق برای نگهداری از میراث تاریخی آن و جلوگیری از تجارت غیر قانونی آنها خواهد کرد.

چندی پیش، "یونسکو" در واکنش به سوزاندن کتابهای تاریخی توسط داعش آن را "نسل کشی فرهنگی" نامید و خواستار توقف اقدامات مشابه شد.

فوریه گذشته، نیز مسئول کمیته امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای تلاش کرد تا با ممنوع کردن فروش اشیا عتیقه عراق، از تامین منابع مالی برای نیروهای تکفیری از طریق قاچاق اشیا عتیقه جلوگیری کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار