رئیس جمهور ترکیه از ائتلاف ضد داعش خواست عملیات زمینی را علیه این گروه ستیزه جو در سوریه و عراق آغاز کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه و تونی ابوت همتای استرالیایی وی درمورد تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با تروریسم توافق کردند.

داود اوغلو و ابوت در دیدار با یکدیگر که در آنکارا پایتخت ترکیه انجام شد همچنین درمورد مقابله با تامین مالی تروریست ها و کاهش تهدیدهای ناشی از جنگجویان خارجی توافق کردند.

نخست وزیران دو کشور در بیانیه ای مشترک اعلام کردند :« ترکیه یکی از کشورهای پیشتاز در جنگ علیه داعش به شمار می رود و در اینگونه تلاش ها نقشی مهم ایفا می کند. استرالیا از احیای تلاش های ترکیه برای کنترل مرزی شدیدتر و تبادل اطلاعات به منظور جلوگیری از پیوستن جوانان به داعش و دیگر گروه های تروریستی از طریق مرز ترکیه استقبال می کند.»

در حال حاضر بیش از 100 استرالیایی در کنار تروریست های  داعش در عراق و سوریه می جنگند و یک نوجوان نیز این هفته به اتهام توطئه تروریستی در شهر ملبورن بازداشت شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۴:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
انان اگر احمق نباشند یقه این مرد افتاب پرست را نباید به همین راحتی رها کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
ترک عثمانی بهتر است ساکت باشی تو خود عامل امریکا و تروریست پرروری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
لعنت بر مزدوران آمریکا
Slovenia
طاها
۱۳:۰۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
متاسفانه عملرکد دولت اردوغان آنقدر دوگانه وغیر قابل باور است که نمیشود به حرفهای او اعتماد کرد.ایشان بیشتر بدنبال احیای تفکرات منفور عثمانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
آخر تو متن این خبر که اسمی از اردوغان نیست لاقل تیتر را اصلاح کنید گرجه ما حرفهای مقامات ترکیه را جدی نمی گیریم برای تفریح هم خواندنش خوب است
Iran (Islamic Republic of)
میثم تاجیک
۱۰:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
من که باورم نمیشه اینا راس بگن.شماهم باور نکنیین.....
Iran (Islamic Republic of)
ابوجواد
۱۴:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای اردوغان، شما مرزهای خودتان را روی تروریستها ببندید و آنها را کمک نکنید، حمله زمینی پیشکش. شما تروریستهای النصره و ارتش آزاد را تقویت می کنید آنوقت حرف ازمبارزه با داعش می زنید؟ تروریست تروریست است، همه آنها ازالقاعده نشات می گیرند که حکام سعودی و قطر و امارات منابع مالی آنان را تامین می کنند و شما هم مرزهایتان را روی آنها بازگذاشتید. نفاق هم حدی دارد، هیچکس گول حرفهای شمارا نمی خورد.
آخرین اخبار