در سال ٩٣ تحقق یافت

تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر خوزستان از مرز ٤٦ میلیون تن گذشت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان خوزستان در سال ٩٣ از مرز ٤٦ میلیون تن گذشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،سعدالله عبداللهی با اشاره به رشد ١٧ درصدی تخلیه و بارگیری در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن، اظهارکرد: میزان کالاها در این مدت ٤٦ میلیون و ١١٧ هزار و ١٢٨ تن بود که از این میزان، ١٥میلیون و ٦٩٥ هزار و ٦٤٧ تن کالای نفتی و ٣٠ میلیون و ٤٢١ هزار و ٤٨١ تن را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، افزود: به دنبال تقویت و پشتیبانی زنجیره تامین کالا در بنادر خوزستان، ٢٦٩ هزار و ١٨٨ کانتینر(TEU) در این مدت در پایانه‌های کانتینری بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که بیانگر رشدی ٣٠ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
 
وی همچنین به جابجایی ٤٧ هزار و ٦٢٣ نفر مسافر در سال ٩٣ در پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور اشاره کرد و  گفت: این تعداد از رشد ١٤ درصدی برخوردار است.
 
عبداللهی با تشریح نقش مجتمع بندری امام خمینی(ره) در تخلیه کالاهای اساسی و برخورداری از مزیت کوتاه بودن بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: در این مدت میزان تخلیه انواع کالاهای اساسی از جمله گندم، ذرت، سویا، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بنــدری با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد ضمن ثبت رکوردهای تازه‌ای در زمینه نرخ سرعت تخلیه کالای فله، نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد ٦١ درصدی داشته و افزون بر ١٦ میلیون تن بوده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به رشد  ٢٨ درصدی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، از تردد یک میلیون و ٢٦٢ هزار  و ٨٩٥  دستگاه کامیون در این مجتمع بندری خبر داد و گفت: در مدت پیش گفته این تعداد کامیون، ٢٧ میلیون و ١٤٦ هزار و ٧٦٥ تن انواع کالا را به سراسر نقاط کشور حمل کرده است.
 
وی با بیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ١٦٠ کیلومتر راه آهن داخلی برخوردار است، افزود: در زمینه حمل و نقل ریلی  بیش از ٢٧ هزار و ٦٧٠ واگن  در سال ٩٣ بارگیری شد که  یک میلیون و ٤٥٩ هزار و ٣٩٩ تن کالا را جابجا و رشد ٨٧ درصدی را به همراه داشت.
 
عبداللهی به تخلیه و بارگیری ٢٨ میلیون تن انواع کالا در این مجتمع بزرگ بندری اشاره و  افزایش ٨ درصدی ورود کشتی‌های  تجاری خبر داد و گفت: با تمهیدات بکار گرفته شده برای افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌ها  و روان سازی ترافیک ورودی و خروجی شناورها، این مجتمع بزرگ بندری موفق شده است سرویس تایم کشتی‌ها  را ٦ درصد بهبود ببخشد و موجب ارتقاء توان بهره‌وری کشتی به میزان ١٩٢ تن بر ساعت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار