سیاره زهره دارای فشاری برابر با عمق 400 متری دریا است که علت اصلی آن جو غلیظ اطراف این سیاره می‌باشد.

هاشم سیماب کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، گفت: سیاره زهره از سمت خورشید دومین سیاره منظومه شمسی است که به دلیل شباهت‌هایی که از نظ اندازه با زمین دارد به آن خواهر زمین نیز می‌گویند.

وی افزود: سیاره زهره دارای دمای بسیار بالا و غیرقابل کنترل است که علت اصلی آن اثر گلخانه‌ای این سیاره می‌باشد که موجب افزایش دما این سیاره می‌شود.

سیماب اظهار داشت: در واقع گرمای خورشید وارد سیاره شده اما به علت جو نامطلوب و غلیظی که دارد این گرما خارج نمی‌شود و همین موضوع موجب افزایش فشار سطحی سیاره زهره می‌گردد به طوری که فشار سطح آن برابر با فشار عمق 400 متری دریا است.

وی تصریح کرد: تعداد آتشفشان‌های موجود در این سیاره بیش از 1000 آتشفشان فعال است که یکی از عوامل ایجاد گاز گلخانه‌ای در زهره می‌شود در صورتی که عامل اصلی تولید گاز گلخانه‌ای در زمین انسان‌ها هستند.

سیماب عنوان کرد: به علت غلظت بالای جو این سیاره نمی‌توان حتی با تلسکوپ هم سطح آن را رصد کرد و تنها راه رصد سطح سیاره زهره استفاده از امواج رادار و یا ماهواره‌هایی که به دور آن می‌چرخند است.

وی افزود: به علت اینکه سیاره زهره نزدیک به خورشید است ما می‌توانیم به صورت هلال این سیاره را از زمین ببینیم و با استفاده از یک تلسکوپ می‌توان آن را به صورت نیم دایره نیز رویت کرد.




انتهای پیام/

برچسب ها: سیاره ، نجوم ، دما ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.