شرکت هواپیمایی ماهان در فاصله زمانی یک هفته، دو فرود ناموفق در آسمان مازندران داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، 23 فروردین امسال بود که خبر مسافران پرواز مشهد- نوشهر بین زمین و آسمان را پیگیری کردیم.

طبق این خبر، در پی پرواز هواپیمایی شرکت آسمان از فرودگاه هاشمی ‌نژاد مشهد به مقصد نوشهر، به علت دید کم خلبان در شرایط نامناسب آب و هوایی، مسافران به مدت 3 ساعت بین زمین و آسمان دچار سرگردانی شدند.

مدیر حراست شرکت هواپیمایی ماهان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: این پرواز با تاخیر یک ساعته انجام شد هنگام فرود در فرودگاه نوشهر در فاصله چند صد متری باند فردوگاه و قبل از فرود آمدن دوباره اوج گرفت و به سمت فرودگاه مبدا در مشهد تغییر مسیر داد.

خاندانی افزود: هواپیما دوباره در فرودگاه هاشمی ‌نژاد مشهد فرود آمد و و پس از 2 ساعت سرگردانی در فرودگاه هاشمی ‌نژاد مشهد، هواپیما به سمت گرگان به پرواز درآمد و به علت وزش شدید باد هواپیما نتوانست در گرگان فرود بیاید و به همین دلیل دوباره به سمت فرودگاه ساری تغییر مسیر داد و107 مسافر در این هواپیما حضور داشتند.

اما نکته جالب این است که فرود ناموفق هواپیمای مشهد – ساری در چند روز اخیر هم منجر به سرگردانی مسافران شد و این شد که عده ای از مسافران با اتوبوس از تهران به ساری حرکت کردند و در نهایت در جاده سوادکوه تصادف کردند و کشته شدند.

مدیر حراست شرکت هواپیمایی ماهان هم در این رابطه گفت: به علت شرازط نامساعد جوی خلبان پس از رسیدن به آسمان ساری، 2 مرتبه طرح تقرب به فرودگاه را طبق استانداردها و دستورالعمل های پروازی انجام می دهد اما به علت کمبود دید ناشی از شرایط نامناسب جوی موفق به فرود نمی شود.

خاندانی افزود: هواپیما از ساعت 12:50 نیمه شب تا 1:10 بامداد منتظر ایجاد شرایط برای فرود می ماند و نهایتا پس از 20 دقیقه سرگردانی در آسمان به طرف فرودگاه مهرآباد تهران حرکت می کند.

مدیر حراست شرکت هواپیمایی ماهان با بیان اینکه هزینه بلیط به مسافران برگشت داده شد، افزود: ساعت پرواز 23: 20 بود و هواپیما با شماره پرواز 1020 در ساعت 23:34 از مشهد به سمت ساری حرکت کرد.

خاندانی  افزود: 51 نفر مسافر بزرگسال و 3 نفر مسافر خردسال در این هواپیما حضور داشتند.

وی یادآور شد: با اینکه هر نیم ساعت هواشناسی به ما تاییدیه هوا می دهد ولی به دلیل نداشتن دید کافی خلبان موفق به فرود نشد و به دلیل نداشتن سوخت کافی دوباره به فرودگاه مبدا یعنی مشهد نرفت و فرودگاه مهرآباد تهران را انتخاب کرد.

به گفته مدیر حراست شرکت هواپیمایی ماهان یکی از مسافران دوباره مشهد بازگشت و سه نفر هم با خط ویژه و بقیه هم با اتوبوس پایانه مسافربری بازگشتند که این حادثه تلخ رخ داد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ساری ، آسمان ، هفته ، فرود ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.