قزوین؛

برنامه ریزی استان برای بهره مندی 10 دستگاه از انرژی خورشیدی

استاندار گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 10 دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی در این استان از انرژی خورشیدی بهره مند می‌شوند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ روزبه در نشست بررسی راه اندازی مرکز انرژی های نو در استان ، گفت: استانداری، شرکت توزیع نیروی برق، پارک علم و فناوری، محیط زیست، هواشناسی و نظام مهندسی ساختمان از جمله این دستگاهها هستند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های زیادی برای تولید و استفاده از انرژی های نو است و افزود : باید با تلاش بخش خصوصی به سمت توسعه انرژی های نو گام برداریم.

استاندار خواستار ارتقای فعالیت های علمی دانشگاه های استان و تلاش برای ورود به حوزه های مختلف علمی-فناوری از جمله تولید انرژی های نو شد و گفت : ارتقای کیفی دانشگاههای استان برای اینکه قزوین به یک قطب بزرگ آموزش عالی در کشور تبدیل شود، ضروری است.

مسئول راه اندازی مرکز رشد تخصصی انرژی های نو در استان هم  گفت: با داشتن مزیت های نسبی در انرژی های پاک ، استان قزوین می تواند به قطب شرکت های دانش بنیان در حوزه تخصصی انرژی های نو تبدیل شود.

حمیصی افزود: حدود چهار هزار مگاوات ظرفیت برای توسعه بخش خصوصی در حوزه انرژی های نو وجود دارد که باید از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد .

وی ادامه داد : با اعلام توانمندیهای موجود به ستاد انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی ریاست جمهوری ، این استان آمادگی دارد هشت طرح را دراین حوزه اجرایی کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.