مرندیمقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مرندیمقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
وحید مرندیمقدم در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص برنامه کیفیسازی در خودروها اظهار داشت: سازمان استاندارد نظارت مستمر و دائمی درخصوص ارتقای کیفیت خودروها انجام میدهد به همین منظور خودروسازان موظف هستند که برنامه کیفیسازی خود را به شورای سیاستگذاری که متولی آن وزارت صنایع و شخص وزیر است ارائه دهند.
معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد با اشاره به اینکه سازمان استاندارد اسفندماه سال گذشته تولید پیکان وانت را متوقف کرد، گفت: به همین منظور ایرانخودرو وانت جدیدی که جزء خانواده پژو است را طراحی کرده و در آینده نزدیک وارد باز میشود. همچنین چند طرح دیگر در تولید خودروهای جدید لحاظ شده که در آن کیفیسازی خودروها انجام خواهد شد ولی هنوز به مرحله ارزیابی سازمان استاندارد نرسیده، بایستی بعد از مرحله تولید آنها را ارزیابی و بررسی کنیم.
مقدم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه سازمان استاندارد چگونه کیفی سازی خودرهایی که به مرحله نهایی تولید میرسند را ارزیابی میکند؟ گفت: سازمان استاندارد 55 استاندارد را مطابق با استاندارهایی که در اروپا هماکنون رعایت میشود درخصوص کیفیسازی خودرو انجام میهد. از این 55 استاندارد 4 مورد مربوط به آلایندگی خودروهاست که سازمان حفظ محیط زیست آنها را ارزیابی میکند و 50 مورد دیگر نیز در حیطه سازمان ملی استاندارد است که این سازمان، استانداردها را در آزمایشگاههایی که به همین منظور ایجاد شده تست و بررسی میکند. همچنین برخی از آنها را در آزمایشگاههایی که تعیین صلاحیت بینالمللی دریافت کردهاند و گواهی آنها در تمام دنیا مورد قبول است تست میکنیم.
معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد درخصوص تست آزمون جادهای خودرو در کشور گفت: مرکز آزمون جادهای در کشور وجود ندارد و این موضوع یکی از تکالیف اصلی سازمان استاندارد است و وزارت صنعت برای راهاندازی این مرکز، زمینی را در اطراف تهران در نظر گرفته و به زودی راهاندازی میشود.
انتهای پیام/
درکلیه جاده های کشورازانواع سرعت گیرهای دارای شیب وارتفاع استاندارد ومتعارف استفاده شده که حتی اگرراننده ای به هردلیلی سرعت خود را کم نکند وبا سرعت گیربرخورد نماید، دچارخسارت وانحراف نمیشود. این درحالیست که متأسفانه بعضأ مشاهده میشود بویژه درمحدوده روستاها وشهرهای کوچک بین راهی؛ با استفاده ازآسفالت معمولی مبادرت به ایجاد سرعت گیرشده که متأسفانه چون اکثرأ دارای شیب وارتفاع غیراستاندارد ونا متعارف میباشند وبا عبورکامیون های سنگین وجابجایی آسفالت ؛ به دست اندازهای خطرناکی تبدیل شده اند؛ بویژه درشب براثربرخورد ناگهانی خودروهای عبوری، باعث خسارات مالی وجانی شده ومیشود لذا شایسته وبایسته است ترتیبی اتخاذ شود که نصب اینگونه سرعت گیرها یا ممنوع شود ویا ازنظرشیب وارتفاع بگونه ای استاندارد طراحی شده وهمه ارگان های مسئول درسراسرکشور ملزم به رعایت واجراء همسان درمحل های مورد نیاز شوند.