عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرگفت: شهرداری و شورا نمی توانند اقدامی برای گودهای رها شده انجام دهند ونیاز به قانون مجلس و یا نهادهای فرادستی دارند

بلاتکلیفی گود های رهاشده تهران /نیازمند قانون مصوب مجلس هستیممحمد سالاری، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در گفت , و گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ؛ با بیان اینکه شورا و شهرداری نمی تواند بر اساس قانون اقدامی برای گودهای رهاشده انجام دهد اظهار کرد:گودهای رهاشده از جمله پروژه هایی هستند که متوليان ساخت و ساز اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در طول سال های گذشته اقدام به  اخذ مجوز از شهرداری کرده اند اما به دلیل عدم تامین سرمایه لازم برای احداث ساختمان رها شده اند.  
 
وی با اشاره به دیگر عوامل پدید آورنده گود ها تصریح کرد :برخی نیز به دلیل پرداخت عوارض به شهرداری مناطق برای انجام اقدامات اولیه وبررسی پرونده در کمیسیون ماده 5 که اغلب بزرگ مقیاس هستند، در نهایت با پروژه پیشنهادی موافقت نشده و به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای متوليان، گودها رها شده باقی مانده اند .
 
سالاری افزود: دیگر گودها نیز به دلیل عدم رکود ساخت و ساز و بازار راکد خرید و فروش رها شده باقی مانده اند .
 
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر مطابق قانون نمی توانند اقدامی برای پر کردن گودها یا الزام مالکین به احداث انجام بدهند ونیاز به قانون فرادستی از سوی مجلس شورای اسلامی و یا نهادهای فرادستی دیگر دارند.  
 
 
وی با اشاره خطرات احتمالی پروژه ها عنوان کرد:جداره ها بعد از مدت زمانی مقاومت خود را از دست می دهند و دیگر مهندسین ناظر تعهدی در این خصوص ندارند که این نیاز به چاره اندیشی دارد.  
 
عضو شورای شهر در پایان گفت:مجموعه سازمان ها، شورا، شهرداری، نظام مهندسی و راه شهرسازی باید در این خصوص تصمیم گیری کنند تا از خطرهای احتمالی جلوگیری شود چرا که اگر شهرداری از محل ماده 55 اقدام به مقاوم سازی کند تضمینی برای استرداد هزینه به شهرداری وجود ندارد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار