عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در خاورمیانه از جایگاه مناسبی برخوردار هستیم ولی برای رقابت در سطح جهانی باید تجهیزات بیشتری را وارد کنیم و به کیفیت ظروف بیش از پیش اهمیت دهیم.

جایگاه مناسب چینی ایران در خاورمیانه/ برای رقابت در سطح جهانی به تجهیزات بیشتری نیاز داریممجید منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کیفیت و قیمت مناسب چینی‌های ایرانی اکثر مردم مایل به خرید ظروف چینی داخلی می‌باشند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های تولیدی خوبی در اصفهان، خراسان و چهارمحال و بختیاری وجود دارد که باعث بالاتر رفتن توان تولید شده است.

منصوری درخصوص صادرات گفت: در حال حاضر صادرات کم و بیش به کشورهای آسیایی صورت می‌گیرد، اما اگر تحریم‌ها برداشته شود می‌توانیم شاهد صادرات به اروپا نیز باشیم، همچنین تولیدکنندگان داخلی می‌توانند بازار خود را تثبیت و بر اساس تقاضای مشتری کار کنند.

وی ادامه داد: بیشتر حجم واردات صورت گرفته به کشور از کشورهای چین و ایتالیا و گاهی هم فرانسه می‌باشد.

وی نسبت به جایگاه ایران در تولیدات ظروف چینی ابراز امیدواری کرد و گفت: در خاور میانه از جایگاه مناسبی برخوردار هستیم ولی برای رقابت در سطح جهانی باید تجهیزات بیشتری را وارد کنیم و به کیفیت ظروف بیش از پیش اهمیت دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان گفت: طبق جلسه‌های صورت گرفته با شرکت‌های تولیدی، اگر بتوانیم از سرمایه در گردش و میزان مالیات حمایت کنیم، شاهد افزایش صادرات به خارج و ارزآوری به داخل خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار