بررسی‌ها نشان می‌دهند سن ابتلا به آسیب‌های حاد کلیوی کاهش یافته، به طوریکه موارد این بیماری‌ها و آسیب‌ها میان افراد جوان افزایش قابل توجهی داشته است.

حامد صفایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از نگرانی‌های مهم بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر، گسترش بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار میان افراد جامعه است که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش سن بروز بیماری‌های کلیوی موضوعی جدی و مهم است، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند سن ابتلا به آسیب‌های حاد کلیوی کاهش یافته به طوریکه موارد این بیمار‌ها و آسیب‌ها در میان افراد جوان افزایش قابل توجهی داشته است.

این متخصص تصریح کرد: موضوع نگران کننده عدم تشخیص به موقع بیماری‌ها و آسیب‌های کلیه و در نتیجه شدت یافتن این بیماری است.

وی یاد آور شد: نبود علائم مشخص موجب عدم تشخیص به موقع بیماری‌ها و اختلالات کلیوی و در نتیجه پیشرفت این بیماری‌ها شده که در نتیجه این موضوع نیز هزینه‌های جانی و مالی نیز به شدت افزایش یافته است.

صفایی خاطرنشان کرد: اغلب عوامل مرتبط با بروز بیماری‌های کلیوی و کاهش سن این بیماری‌ها، مربوط به الگو‌های نادرست زندگی و ابتلا به بیماری های نظیر بیماری قند و افزایش فشارخون است. 




انتهای پیام/

برچسب ها: کلیه ، بیماری ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار