در ادامه به جملههایی که برای پیشرفت و موفقیت در کارتان باید آنها را از فهرست مربوط به شغلتان حذف کنید، اشاره شده است.
اگر در کارها و زندگی روزمره خود از این جملات استفاده میکنید، میتوانم به جرأت بگویم که در مواجه با مشکلات زندگی شکست خواهید خورد.
وظایف شغلی من چیز دیگری است
هنگامی که موقعیت شغلی و شرایط کارتان را پذیرفتهاید، پس به خوبی از مسئولیتها و حجم کاریتان با خبر هستید اما پس از مدتی مسئولیت شما بیشتر می شود و شکل اولیه آن تغییر میکند.
وقتی رئیستان مسئولیتهای دیگری روی دوش خسته شما میگذارد، بسیار وسوسه میشوید که در برابر آن همان لحظه بایستید.
گفتن این حرف درست موقعی که کاری به شما سپرده میشود تأثیر بدی روی طرز فکر رئیستان میگذارد، به طوری که شما را فردی تنبل معرفی میکند.
بهتر است در این حین به جای مخالفت در همان لحظه زمانی را در نظر گرفته و به دیدن رئیستان بروید و در مورد وظایف محول شده جدید که خارج از چارچوب اصلی است با او صحبت کنید و این نکته را یادآور شوید که ممکن است وقت کافی برای انجام دادن چند کار همزمان را نداشته باشید.
نمیتوانم این کار را انجام دهم
به جای اینکه پروژهای را به طور کامل کنار بگذارید، برای انجام دادن آن چند روش متفاوت را درنظر بگیرید و به گزینههایی هرچند ناقص اشاره کنید تا مشخص شود که شما برای انجام دادن پروژه تلاش میکنید.
به یاد داشته باشید که فرار از مشکلات شما را فردی ترسو نشان میدهد به جای فرار از کار با ارائه راه حل خوب عضو با ارزش گروه معرفی میشوید و هر موفقیت کاری شما را به موقعیت بهتری میرساند.
من مقصر نیستم
هیچ فردی دوست ندارد در محیطی که کار میکند تمام خطاها به او نشانه رود اما گاهی پیش میآید که خطایی مرتکب شدهاید و به سبب اشتباه شما کاری با مشکل مواجه شده است. در اینگونه مواقع به جای اینکه گناهتان را به گردن دیگران بیندازید، بپذیرید که اشتباه کردهاید.پذیرفتن اشتباه نشان دهنده این است که شما از اشتباهایتان درس گرفتهاید و توانایی یادگیری از خطاهایتان را دارید.
این کار به سرعت انجام میشه
این جمله را هرگز به زبان نیاورید، مگر اینکه کاری وجود داشته باشد که بتوان در چند ثانیه انجامش داد. گفتن اینکه این کار بیشتر از چند ثانیه طول نمیکشد، باعث میشود سعی و تلاش شما دست کم گرفته شود.
ممکن است به سبب تیزهوشی و مهارت در کارتان بتوانید آن را زودتر از موعد مقرر انجام دهید اما با این روش رئیستان متوجه نمیشود که شما کاری را که زمانبر بوده، فقط به سبب مهارتتان در مدت زمانی کوتاهتری به پایان رساندید.
احتیاج به کمک ندارم
این طرر فکر را که میتوانید همه کارها را به تنهایی به سرانجام برسانید از ذهن خود بیرون بریزید.
در نظر داشته باشید که کارگروهی مستلزم همفکری و مشاوره با دیگر اعضا گروه است و در واقع توانایی کارکردن با دیگران نشان دهنده توانمندی افراد است.
خیلی بیانصافی است
گاهی در یک برهه زمانی، زندگی وفق مراد شما نیست و اغلب کارهایتان به نحوی که میخواهید پیش نمیرود.دراین زمان به جای گلایه کردن باید به مشکلات موجود و راه حلها توجه کنید.
اگر در محیط کارتان یکی از همکاران با بیانصافی تمام کار را از شما میگیرد به جای گله و شکایت دنبال راه حل تازهای باشید.
برای مثال میتوانید یک پیشنهاد مبتکرانه برای انجام همان کار ارائه دهید.
با این روش نه تنها جلوی بیانصافی دیگران را میگیرید بلکه چند قدم بیشتر به موفقیت نزدیک میشوید و به طور حتم پیدا کردن یک راه حل به مراتب بهتر از نق زدن و گله کردن است.
همیشه با این روش انجام میشود
اگر میخواهید در کارتان پیشرفت کنید باید راههای تازهای برای پیشبرد آن به کار ببرید و در این مسیر ممکن است فرصتهای بهتری برای موفق شدن به دست آورید.
همین حالا که این گزارش را مطالعه میکنید، فرصتها و موقعیتهای پیش رویتان وجود دارد که بیصبرانه به چشمهای شما خیره شدهاند و منتظر انتخاب نهایی شما هستند.
بهترین روش برای تمرکز بیشتر و موفقیت در کارها این است که برنامهریزی روزانه برای انجام کار خود داشته باشید.
انتهای پیام/