عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: ایران رتبه دهم آلایندگی در جهان دارا است و متاسفانه استانداردهای رفع آلودگی هوا در کشور رعایت نمی‌شود.

ایران رتبه دهم آلایندگی را در جهان دارا است/حریم شهر در طرح تفریحی به درستی تعریف نشده استبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران در نشست خبری پیش از ظهر امروز، شنبه که در محل شورای شهر برگزار شد با اشاره به عدم رعایت استانداردهایی برای برطرف کردن آلودگی هوا اظهار کرد: متاسفانه ایران رتبه دهم آلایندگی را در جهان دارا است که این امر ناشی از عدم رعایت استانداردهای لازم جهت برطرف کردن آلودگی است.

وی افزود: حریم شهر تنها به قبور و دفع پسماندها تعلق ندارد و متاسفانه در طرح تفضیلی نیز تعریف درستی از حریم ارائه نشده است.

حقانی ادامه داد: بعد از تشکیل شورای چهارم و افزایش دو برابری ظرفیت شورا ، منجر شد تا 3 کمیسیون تبدیل به 6 کیمسیون شود و برای اولین بار کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری راه‌اندازی شد که سلامت مردم جزء اولویت‌های این کمیسیون است. 

وی افزود: 10تا 12 کارگروه تخصصی زیر مجموعه این کمیسیون راه‌اندزی شد محیط زیست بعنوان یک مطالبه عمومی مورد توجه قرار گرفته و باید به مسایل مهم آلودگی آب، آلودگی خاک توجه ویژه‌ داشت چرا که بیش از 90 درصد مردم اولویت را آلودگی هوا می‌دانند. 

طرح جامع طرح انسان گراست و حضور مردم در شهر را تعریف می‌کند و طرح تفضیلی برترین‌ها را تعریف می کند. 

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر، ادامه داد: گازهای آلودگی هوا، گازهای گلخانه ای از جمله مسائل مهمی است که در ایران در آلودگی رتبه 10 و در گازهای گلخانه ای رتبه 8 را به خود اختصاص داده است که البته این امر باعث تاسف است. 

وی ادامه داد: عدم کارکرد مطلوب مدیریت شهری منجر به تذکر از سوی مقام معظم رهبری شد که باید بیش از این محیط زیست را مورد توجه قرار دهیم. 

حقانی با اشاره به تعریف نادرستی از حریم، بیان کرد: حریم یک حلقه حفاظتی مهم است که تنها نباید به قبور و دفع پسماند‌ها اختصاص داده شود و باید تعریف درستی از آن ارائه شود چرا که هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی در این محدوده قرار دارد و باید مدیریت یکپارچه را در این زمینه پیاده کنیم. 

حقانی در پایان گفت: آلاینده‌های شهر تهران تا 3 سال آینده به خارج از شهر منتقل می‌شود. 


انتهای پیام/ 

برچسب ها: شهر ، شه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار