رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اینکه به 60 متر از عمق زمین آلودگی نفوذ پیدا کرده است گفت: صنایع و مشاغل مزاحم باعث نابودی زمین می‌شود.

صنایع و مشاغل مزاحم عامل نابودی زمینبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اختتامیه سومین جشنواره مشکات که امروز (شنبه) در تالار ایوان شمس با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، با اشاره به مسائل محیط زیست کشور، اظهار کرد: حال کشور ما خوب نیست بدین منظور که یک روستای کوچک به تجهیزات شهری نیازی ندارد، به این منظور که آنها خود تمیزی شهر کوچکشان را رعایت می‌کنند. 

وی ادامه داد: باید در شهر تهران پسماندهای کمتری تولید کنیم به این منظور که هر چه با افزایش شهر روبرو می‌شویم مشکلات بسیاری به ما روی می‌آورد و حال شهرمان را بد می‌کند. 

چمران اضافه کرد: در شهر تهران روزانه بیش از 10 میلیون نفر زندگی می‌کنند این در حالی است که سرانه‌ای که برای این شهر در نظر گرفتنه اند برای آمار 8 میلیون و 600 هزار نفری است که شب‌ها در تهران به سر می‌برند به همین منظور ما باید سرانه‌های فضای سبزمان را بر مبنای جمعیتی که روزها در تهران زندگی می‌کنند محاسبه کنیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه مصرف بیشتر باعث تولید  زباله بیشتر در شهر می‌شود تصریح کرد: متاسفانه مصرف آب ما که باید کمتر از کشورهای دیگر باشد دو برابر آنها است و این می‌تواند برای یک جامعه ایرانی اسلامی نگران‌کننده باشد . 

وی اضافه کرد:در برخی از شهرهای اروپایی در هفته بین دو تا سه بار جمع‌آوری زباله داریم این در حالی است که در پایتخت ایران روزانه 3 باز جمع‌آوری زباله توسط ماموران شهرداری انجام می‌شود و این به معنی اصراف زیاد  و نادرستی در عدم برنامه‌ریزی است. 

چمران با تاکید بر اینکه میلیاردها تومان هزینه صرف ساخت کارخانه‌ای برای از بین بردن شیرابه‌ها می‌شود، گفت: در حال حاضر 60 متر از عمق زمین را آلودگی فرا گرفته که این آلودگی به زمین ما آسیب می‌رساند و اگر مردم همکاری نکنند راه به جایی نخواهیم نمیبریم و به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: یکی از مهمترین عواملی که باعث نابودی زمین می‌شود صنایع و مشاغل مزاحم هستند که اگر مردم با دولت همکاری نکنند، بی شک نمی توانیم کشورمان را از این نابودی نجات دهیم. 

وی گفت: ما باید برنامه‌ آموزشی‌مان را از مدارس شروع کنیم و به یک نتیجه مطلوب قابل قبول برسیم زیرا که حتی مصرف آب و نان ما هم بالاتر از حد نرمال است. 

چمران در پایان افزود: مسئولین باید برای نجات کشورمان از بحران‌های زیست محیطی برنامه‌ریزی کنند و این مسائل و مشکلات را از بین ببرند. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: شهر ، شهذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار