مدیرعامل بانک صادرات در نشست خبری خبر داد

پرداخت تسهیلات به خریداران از طریق تولیدکنندگان/ میزان با بانک صادرات ادغام نخواهد شد

مدیرعامل بانک صادرات از ارائه تسهیلات به خریداران محصولات داخلی خبر داد و گفت: در این طرح خریداران محصولات واحدهای تولیدی به منظور خرید کالای ایرانی می‌توانند از بانک صادرات تسهیلات دریافت کنند.

تلفنی** پرداخت تسهیلات به خریداران از طریق تولیدکنندگانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل لله‌گانی صبح امروز طی نشست خبری خود با خبرنگاران از طرح جدید این بانک برای حمایت از تولید داخلی در قالب ارائه تسهیلات به خریداران محصولات داخلی خبر داد و اظهار داشت‌: در این طرح خریداران محصولات واحدهای تولیدی به منظور خرید کالای ایرانی می‌توانند از بانک صادرات تسهیلات دریافت کنند زیرا برخی از واحدهای تولیدی امکان تولید دارند اما امکان فروش در بازار مناسب را ندارند زیرا خریداران توان و سرمایه لازم برای خرید کالای تولید داخل را ندارند.

وی افزود: در همین راستا تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به بانک صادرات و معرفی خریداران خود برای آنها درخواست دریافت تسهیلات داشته باشند. این تسهیلات با نرخ 22 درصد تا سقف 2 میلیارد ریال به ازای هر خریدار پرداخت خواهد شد و خریداران می‌توانند با مراجعه به بیش از 3 هزار شعبه بانک صادرات در سراسر کشور درخواست خود را ارائه کنند تا بر اساس دستورالعمل و افتتاح حساب از این طرح استفاده کنند.

لله گانی با بیان اینکه افتتاح حساب و مبلغ سپرده‌گذاری در آن میزان خاصی ندارد، گفت: حدود پنج روز است که این دستورالعمل به شعب صادرات ابلاغ شده تا بتوانند واحدهای تولیدی به شعبات مراجعه کنند و با ارائه اسناد و مدارک لازم نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

بررسی نرخ سود بانک‌ها در دستور کار شورای پول و اعتبار

مدیرعامل بانک‌ صادرات درخصوص تعیین نرخ سود بانک‌ها گفت: کار کارشناسی برای اعلام این نرخ در شبکه بانکی در حال انجام و در دستور کار شورای پول و اعتبار است و پس از تصمیم‌گیری اعلام خواهد شد.

اسماعیل لله گانی در ادامه این نشست درخصوص ادغام مؤسسه میزان با بانک صادرات گفت: میزان با بانک صادرا ت ادغام نخواهد شد اما به منظور کمک به سپرده‌گذاران بدهی‌ها در چارچوب قوانین و مقررات از محل وجوه مؤسسه میزان از طریق بانک صادرات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار