پیشنهاد رئیس موساد برای ایجاد اختلافات قومیتی در ایران

مدارک منتشر شده توسط ویکی لیکس نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از امکانات صدای آمریکا برای ایجاد اختلافات قومیتی در ایران استفاده کرده است.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، مدارک منتشر شده توسط ویکی لیکس نشان می دهد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با جمهوری اسلامی از امکانات صدای آمریکا برای ایجاد شکاف و تفرقه قومی در ایران استفاده کرده است.

 میر داگان رئیس موساد در جلسه آگوست 2007 که با سفیر آمریکا در اسرائیل انجام شده بود یکی از اهداف مهم این رژیم را بی ثبات کردن ایران از طریق ایجاد بحران های قومیتی در کشور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با دامن زدن به اختلافات قومی می توان حکومت را تضعیف کرد، گفت: با تمرکز بر هویت نژادی اقلیت های قومی می توان حکومت ایران را تغییر داد.

پیشنهاد رئیس موساد برای ایجاد اختلافات قومیتی در ایرن

داگان افزود: این موضوع مهم است که کشورهای عربی را بر تهدید ایران متمرکز نمود و یک روش منطقه ای برای برخورد با ایران ایجاد کرد.

در این نشست میرداگان رئیس موساد نقش تلویزیون صدای آمریکا برای ضربه زدن به قلب ایران را حیاتی دانست عنوان نمود که باید تعداد فرستنده های این شبکه افزایش یابد.

پیشنهاد رئیس موساد برای ایجاد اختلافات قومیتی در ایرن


رئیس موساد اضافه کرد:در خصوص تضعیف وحدت ملی ایران، علاوه بر همکاری با کشورهای عربی باید از ظرفیت های جمهوری باکو نیز استفاده کرد چراکه ایجاد بی ثباتی در ایران از طریق بحران بین اقلیت ها میسر بوده و این مسئله فرصتی استثنایی برای اسرائیل و آمریکا به شمار می رود.

گفتنی است این نخستین بار نیست که ماهیت وابسته جریان های قومیت گرا بر اساس مدارک و اسناد خارجی ثابت می شود. 


پیشنهاد رئیس موساد برای ایجاد اختلافات قومیتی در ایرن

جالب است که برخی کارکنان و برنامه سازان بی بی سی و صدای آمریکا،نارضایتی خود را از رویکردهای قومیت گرایانه این شبکه ها عنوان کرده اند؛با این وجود به نظر می رسد که اراده ای مافوق برنامه سازان در ایجاد این رویکرد دخیل بوده است و ردپای این اراده را نیز باید در حوزه های امنیتی جستجو کرد.

گزارش : قلی زاده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
هیچ کس حق اظهار نظر درباره آینده دیگری رو نداره
تصمیم گیری با خود مردم هست
اگر قرار بر جدایی هم باشه با تصمیم خود مردم انجام میشه نه یه بیگانه
Iran (Islamic Republic of)
وحید شریفی
۲۱:۲۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
در ایران چیزی بنام اقوام وجود نداره ما ایرانیان نسل اندر نسل ایرانی هستیم و بحثهای قومگرایی و امثال آن بیهوده است
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۰:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا و اسراییل
United States of America
اسماعیل
۱۸:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
شتر درخواب بیند پنبه دانه ما قبل اینکه کرد و فارس ترک وروشني وغیر... باشیم ایرانم هیچ ایرانی به ایرانی دیگه ظلم نمیکنه و اجازه اختلاف نمیدیم به امیدروزی که آقا دستور حمله به اسراییل بده تا اسراییل نابود کنیم
آخرین اخبار