تراز تجاری دارو تا سه سال آینده مثبت می‌شود

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: پیش بینی ها نشان مید هد در سال 94 شاهد رشد قابل ملاحظه در تولید و صادرات دارو در کشورمان باشیم.

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص صادرات دارو در کشور بیان داشت :بر اساس بررسی های انجام شده در رابطه با صادرات کالاهای سلامت در وزارت بهداشت( فرآورده های دارویی، غذایی، بهداشتی و لوازم پزشکی) وضعیت صادرات دارو از بقیه محصولات مورد اشاره مطلوب تر است.

وی افزود : طی یک برنامه ریزی میان مدت توسط سندیکای تولید کنندگان دارو، مقرر شده است تا تراز تجاری دارو تا سه سال آینده مثبت شود.

وی ادامه داد:این بدان معناست که ارزش پول حاصل از صادرات دارو در سال، از ارزش پولی که بابت واردات دارو هزینه می شود بیشتر باشد.

فاطمی با اشاره به اینکه  چنین رخدادی یک خبر بسیار خوب و اتفاق منحصر به فرد در تاریخ تولید دارو از 60 سال گذشته در کشورمان است ،خاطرنشان کرد : پیش بینی می شود که در سال 94 شاهد رشد قابل ملاحظه در تولید و صادرات دارو در کشورمان باشیم.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران درخصوص نوسات قیمت دارو در سال جدید  ابراز داشت :افزایش و کاهش قیمت داروها، تقریبا هر ساله اتفاق می افتد و بدیهی است که همکاران ما در سازمان غذا و دارو اطلاعات بیشتری در مورد قیمت داروها در سال جدید دارند.





انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار