حسنی با اشاره به اینکه روزانه 355 میلیون مترمکعب گاز طبیعی معادل 2 میلیون و 243 هزار نفت خام از این مجتمع تولید می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود در انتهای سال 93 این میزان به 720 میلیون مترمکعب گاز برسد.

تولید 720 میلیون مترمکعب گاز در انتهای سال 96/ افزایش 17 درصدی برداشت گاز
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود حسنی مدیرعامل شرکت مجتمع پارس جنوبی در سومین همایش تولید پایدار گاز اظهار داشت: شرکت مجتمع پارس جنوبی در افق 1404 در عملیات سرآمد و رقابت‌پذیر در تجارت جهانی خواهد بود به طوری که سهم آن در تولید گاز بیش از 50 درصد است.

وی تصریح کرد: روزانه 355 میلیون مترمکعب گاز طبیعی معادل 2 میلیون و 243 هزار بشکه نفت خام تولید می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در انتهای سال 96 به 720 میلیون مترمکعب گاز معادل 5 میلیون بشکه نفت خام افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 11 هزار نفر نیروی انسانی در این مجتمع فعالیت می‌کنند گفت: این میزان نیروی انسانی در انتهای سال 93 به 21 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

حسنی با اشاره به اینکه در سال 92،‌ حدود 91 میلیارد مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت شده است گفت: این میزان در سال 1393 به رقم 93 میلیارد مترمکعب گاز رسیده که افزایش 17 درصدی برداشت گاز را نشان می‌دهد همچنین در سال گذشته 67 میلیارد مترمکعب گاز شیرین عرضه شده است.

وی ادامه داد: میزان گاز ترش به خط پنجم سراسری آقاجاری، فجر جم، بیدبلند، 29 درصد افزاش را نشان می‌دهد به طوری که از 16 میلیارد مترمکعب به 21 میلیارد رسیده است.

مدیرعامل شرکت مجمتع پارس جنوبی میزان فدرینگ بر اساس طراحی در پنج پالایشگاه را 17.1 میلیارد مترمکعب گاز عنوان کرد و گفت: تا پایان سال 96 میزان فدرینگ به کمتر از 2.6 درصد خواهد رسید.

حسنی رشد اقتصادی، پیشرفت اجتماعی، حفظ محیط زیست را از مؤلفه‌های پایدار در توسعه گاز ذکر کرد و گفت: ‌این سه مؤلفه سبب می‌شود که جریان نقدینگی و توسعه اقتصادی شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت مجمتع گاز پارس جنوبی ارتقای روش‌های کسب و کار امید بخشیدن به درک کارکنان و بالا بردن اعتماد و اعتبار با ارائه گزارش به سهامداران مشتریان جامعه،‌ حفظ برند و وفاداری مشتریان را از مزیت‌های رویکرد پایدار در کسب و کار عنوان کرد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: تولید ، گاز ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار