مجسمه آزادی در آمریکا که یکی از جاذبه های برتر گردشگری این کشور محسوب می شود، در پی تهدیدهای تلفنی خالی از گردشگران شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس گزارش‌ها احتمال بمب گذاری در مجسمه آزادی با تماس تلفنی یک فرد ناشناس، سبب شد پلیس روز جمعه جزیره آزادی در نیویورک را تخلیه کند.

در این شرایط صدها تن از گردشگران با قایق های مسافری تخلیه شده و ماموران ویژه خنثی سازی بمب به محل مجسمه اعزام شدند تا بررسی های لازم انجام گیرد که چند روز بطول انجامیده و تاکنون منجر به کشف بسته‌ای مشکوک در پای مجسمه در جزیره‌ آزادی در دهانه‌ رود «هودسون» در نیویورک شده است.

مجسمه «آزادی» در آمریکا که یکی از سه جاذبه اصلی شهر نیویورک آمریکا به شمار می رود، با حدود 93 متر ارتفاع توسط فرانسه در سال 1886 به آمریکا اهدا شد و یکی از سازندگان آن نیز گوستاو ایفل، سازنده برج مشهور ایفل بوده است.

آمریکا در بین کشورهای جهان بالاترین درآمد سرانه را از صنعت گردشگری داشته که در سال 2014 به درآمد 177 میلیارد دلار رسید. بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی جهانگردی نیز که در ابتدای سال جاری میلادی منتشر شد، آمریکا که میلیونها نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند در سال 2014 با کسب رتبه دوم جهانی پس از فرانسه با میزبانی از بیش از 74 میلیون گردشگر مقصد دوم گردشگری جهان بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جاذبه ، مجسمه ، بمب گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.