بخشی صبح امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ارتباط زنجیره تولید، توزیع و مصرف‌کننده قوی خواهد شد.

سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران/ 4 هزار و 600 میلیارد تومان از صنف خود طلبکار هستیمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،علی‌اکبر بخشی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران با بیان اینکه وظیفه صنف ما تنها توزیع قطعات یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات است و تولید بر عهده ما نیست، گفت: سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران روز نهم اردیبهشت افتتاح و دوزادهم خاتمه خواهد یافت.

وی در خصوص علت و انگیزه اتحادیه در برگزاری سومین دوره این نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به تجربیات گذشته احساس نیازی به برگزاری چنین نمایشگاهی وجود داشت علاوه بر این اعتقاد ما بر این است که با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ارتباط زنجیره تولید، توزیع و مصرف‌کننده قوی خواهد شد.

بخشی در ادامه افزود: هدف ما در این نمایشگاه این است که بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان به قطعات یدکی که در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشت به حداقل برسند و خلأ قانونی که در این زمینه وجود دارد را به حداقل برسانیم و علاوه بر این با ارائه اطلاعاتی دقیق درخصوص قطعات داخلی از ورود کالای بی‌کیفیت جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات تهران در ادامه تأکید کرد: درصدد هستیم تا از طریق مجلس و دولت اختیارات اتحادیه را افزایش دهیم تا بتوانیم بهتر در خدمت مصرف‌کنندگان باشیم.

در ادامه این نشست محمدباقر رجال رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در خصوص برگزاری این نمایشگاه و ارتباط با اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات تهران گفت: در بخش تولید قطعات خودرو امکانات و سرمایه‌های بزرگی داریم به گونه‌ای که در تولید برخی قطعات توانایی ما 100 درصد و در بخشی تنها 80 درصد توان تولید داریم اما در واقع آنچه که انجام می‌شود بسیار کمتر است.

وی افزود: به گونه‌ای که در سال‌های 89- 90 یک میلیون و 600 هزار خودرو تولید کردیم که به تبع قطعات آن نیز تولید شد اما طی سال‌های گذشته با توجه به افت صنعت خودرو تولید قطعات نیز کاهش یافت و در حال حاضر قطعه‌سازان ما با توان کمتر از 50 درصد توانایی‌های خود فعالیت می‌کنند.

رجال در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما بدهی‌ و مشکلات قطعه‌سازان با سیستم بانکی است در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه مبلغ بدهی قطعه سازان به سیستم بانکی چقدر است، گفت: در  حال حاضر 4 هزار و 600 میلیارد تومان از صنف خود طلبکار هستیم و مبلغی به مراتب بیشتر از آن به سیستم بانکی بدهکار هستیم که دلیل اصلی آن عدم همکاری بانک‌ها با صنعت به معنای واقعی است.


لازم به ذکر است؛ سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات تهران از نهم تا دوازدهم اردیبهشت در محل هتل المپیک از ساعت 10:30 تا 18:30 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، خودرو ، قطعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار