معاون برنامه‌ریزی و تولید سایپا گفت: تعهدات معوق سایپا 12 هزار دستگاه خودرو است که از سال 93 به 94 منتقل شده است.

تعهدات معوق سایپا 12 هزار خودرو است
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد قربانی امروز در نشست خبری با بیان اینکه تحریم‌ها استفاده از ظرفیت‌های موجود را تغییر داده و تولید تا 50 درصد کاهش یافت، به اهداف گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و اظهار کرد: در سال 93 در مقایسه با سال 92 حدود 33 درصد افزایش تولید داشتیم یعنی از 314 هزار دستگاه در سال 92 به 420 هزار دستگاه در سال 93 رسیدیم.

معاون برنامه‌ریزی و تولید ساپیا با بیان اینکه اولویت اول سایپا افزایش تولید است افزود: برای سال 94 نیز تولید 584 هزار دستگاه را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا در فروردین ماه امسال 23 هزار دستگاه تولید کردیم که نسبت به فروردین 93 افزایش 30 درصدی داشته‌ است.

وی با اشاره به اینکه اولویت بعدی ما توسعه صادرات است گفت: در سال 93 نسبت به 92 افزایش 120 درصدی در صادرات داشتیم که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است امسال افزایش 110 تا 120 درصدی را نسبت به سال 93 داشته باشیم.

قربانی ادامه داد: طبق دستور وزارت صنعت باید از لحاظ منابع ارزی مستقل شویم از این رو توسعه صادرات می‌تواند به تأمین منابع ارزی مورد نیاز کمک کند.

وی ادامه داد: توسعه محصول اولویت سوم ما است تا از این طریق تنوع‌بخشی و افزایش کیفیت در محصولاتمان به عنوان یک نیاز واقعی اجرا کنیم.

وی افزود: تولید انبوه خودروی H300، تیبا هاچ بک و سراتو آغاز شده همچنین خودروی ساینا در نیمه دوم امسال به تولید انبوه خواهد رسید. تولید خودروی آریو نیز آغاز شده و تا پایان اردیبهشت شماره‌گذاری می‌شود.

قربانی ادامه داد: تولید خودروی ساندرو به دلیل اینکه در پلت فرم تندر است و با توجه به عدم همکاری شریک تجاری به حالت تعلیق درآمد که امید آن است با گشایش در روند روابط خارجی تولید این دستگاه آغاز شود.

معاون برنامه‌ریزی و تولید سایپا همچنین گفت: برای توسعه بازار علاوه بر بازارهای کنونی به دنبال صادرات کشورهای اروپایی هستیم که در این راستا با روسیه و اوکراین مذاکرات خوبی انجام شده است.

وی در خصوص تعهدات معوق سایپا گفت: حدود 12 هزار دستگاه خودرو از تعهدات معوق سایپا است که امیدواریم امسال این تعهدات را به صفر برسانیم.

وی همچنین افزود: یک پلتفرم جدید با نام z100 در زامیاد و یک پلتفرم sp100 در سایپا خواهیم داشت که در سال 95 روی پلتفرم sp100 خودرو تولید می‌کنیم.

قربانی در خصوص افزایش 5.5 میلیون تومان خودرو سراتو گفت: با توجه به افزایش قیمت پک ارسالی کیا موتورز برای این خودرو مجبور به افزایش قیمت شدیم و همچنین افزایش قیمت پارس تندر نیز به دلیل نصب ایربک بود.

وی افزود: برای خودرو ال 90 ظرفیت تولید روزانه 300 دستگاه را داریم ولی به دلیل کاهش سطح روابط این ظرفیت به 50 تا 60 تنزل یافته است که امیدواریم با گشایش روابط درسطح سیاسی این مسائل حل شود.

قربانی در خصوص مذاکره با شرکتهای آمریکایی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل که داریم از این روابط استقبال می‌کنیم اما تا کنون مذاکره‌ای در این راستا صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: رابطه ما با شرکت نیسان از بین نرفته و در صورت گشایش روابط یکی از محورهای ما احیای ارتباط با تولید کنندگان ژاپنی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین سهم چینی‌ها در سبد محصولات امسال 27 هزار دستگاه خواهد بود که 5 درصد برنامه تولید را شامل می‌شود و در صورت رضایت بخش بودن خودروهای چینی از لحاظ کیفیت و قیمت قطعا ادامه رابطه منطقی خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی تولید سایپا  در مورد زمان توقف تولید خودرو پراید گفت: x100 محصولی است که همچنان در بازار مورد استقبال قرار می‌گیرد و تا زمانی که این کشش وجود داشته باشد تولید ادامه می‌یابد اما به صورت تدریجی از روند تولید این محصول کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته سهم x200 در سبد ما 20 درصد بود ولی امسال با توجه به برنامه‌ کاهش تولید x100 این سهم به 35 درصد افزایش خواهد یافت تا قطعه‌سازان و ارایه دهندگان خدمات پس از  فروش ظرفیت خود را به x200 برسانند.

قربانی در ادامه با بیان اینکه هنوز مذاکرات با رنو نهایی نشده است گفت: افزایش قیمت خودرو منوط به دستورات وزارت صنعت و شورای رقابت است و خودرو ساز به تنهایی نمی‌تواند افزایش قیمتی داشته باشد از این رو شرکت سایپا تا کنون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعهدات ، سایپا ، خودرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
مسخره اس کل کشور های دنیا به فکر تولید خودرو جدید هستن کشور ما خودرو های قدیمی و با چراغ های کشیده شده تولید می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
حالا حالا ها بسازید این تابوت های سفید را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
جک خوبی بود صادرات پراید واقعا کدوم کشور ی میاد پراید لگن شما را بخره
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۰:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
تا زمانی که از پراید لوکوموتیو و هواپیما نسازند که تولیدشو متوقف نمیکنند.
آخرین اخبار