رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:براساس توافق اولیه با مسئولان کشور آذربایجان قرار است 40 هزار تن سیب‌زمینی از استان اردبیل به کشور آذربایجان صادر شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بيان اينكه سیب‌زمینی اردبیل از نظر کیفیت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است گفت: دشت اردبیل به دلیل حاصلخیر بودن و داشتن منابع آبی بهترین منطقه در کشور برای تولید سیب‌زمینی محسوب می‌شود.

سروی در ادامه افزود: براساس توافق اولیه با مسئولان کشور آذربایجان قرار است 40 هزار تن سیب‌زمینی از استان اردبیل به کشور آذربایجان صادر شود که این صادرات از طریق گمرک بیله‌سوار و آستارا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 400 تن سیب‌زمینی استان اردبیل از گمرک بیله‌سوار به کشور آذربایجان صادر شده است، افزود: باقیمانده سیب‌زمینی استان نیز به مرور به کشور آذربایجان صادر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه دولت اقدام ویژه‌ای برای اجرای طرح آبیاری نوین انجام داده است، افزود: در این راستا دولت 85 درصد اعتبارات اجرای طرح آبیاری نوین را خود پرداخت می‌کند و 15 درصد مابقی را نیز به صورت تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.