معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صادرات سیب‌زمینی به کشور آذربایجان آغاز شده و تاکنون 5 هزار تن سیب‌زمینی از استان اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اصغر پرتوی افزود: نزدیک به 20 روز است که صادرات سیب‌زمینی آغاز شده و تلاش بر این است تا بر اساس تعهداتی که با طرف آذری داریم صادرات این محصول انجام شود.

وی گفت: استان اردبیل با استعداد بالایی که در حوزه کشاورزی دارد ضمن تامین مصرف داخلی، لازم است مازاد آن صادر و یا به صورت فرآوری شده به دست مصرف‌کنندگان برسد و به صورت خام از استان خارج نشود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و تلاش‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی گام‌های اساسی برداشته شده است که مهمترین آن صدور مجوز انبار ذخیره‌سازی سرد سیب‌زمینی تا ظرفیت 80 هزار تن است که با راه‌اندازی این واحدها، تولیدکنندگان خواهند توانست در حساس‌ترین زمان محصولات خود را انبار کرده و در شرایط زمانی مناسب روانه بازار مصرف کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.