رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان کرمانشاه گفت: 60طرح دانشگاهی در سال‌جاری اجرایی می‌شود که مهم‌ترین آنهاکلنگ‌زنی بیمارستان 540 تخت‌خوابی و نیز پردیس دانشگاه علوم ‌پزشکی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛دکتر حسین کریم گفت: زمین بیمارستان 540 تخت‌خوابی تملک شده و مناقصه آن نیز یرگزار شده و به‌زودی پیمانکار طرح مشخص می‌شود و با سفر رییس ‌جمهور یا وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی کلنگ‌زنی این ‌بیمارستان به همراه پردیس ‌دانشگاه را انجام می دهیم.

وی از شروع عملیات‌ اجرایی احداث دانشکده‌های دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، پزشکی و پیراپزشکی خبر داد و اظهار کرد: مرکز مهارت‌های‌بالینی دانشگاه نیز اوایل ‌تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و در آنجا آزمون‌های ‌عملی دانشجویان ‌پزشکی برگزار می‌شود.

کریم همچنین از بازسازی بلوک‌های زایمانی استان تا پاییز امسال خبرداد و اظهارکرد: امسال همچنین کلنگ‌زنی کلینیک‌های بیشتر بیمارستانهای دانشگاهی استان از جمله بیمارستان معتضدی، فارابی، امام‌خمینی(ره)، محمد کرمانشاهی، بیمارستان شهرستانهای اسلام‌آبادغرب، هرسین، سنقر، کنگاور و صحنه را خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه همچنین از ساخت اورژانس بیمارستان امام‌رضا(ع) با زیربنای 2400 مترمربع و نیز بیمارستان‌طالقانی با زیربنای 2600 مترمربع در سال‌جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: اورژانس‌طالقانی مرکز ترومای چهار استان غرب‌کشور خواهد بود و اورژانس بیمارستان امام‌رضا(ع) به عنوان یک اورژانس ‌ژنرال تمام قسمت‌های یک اورژانس سطح ‌بالا از جمله قسمت‌های تشخیصی و مراقبت‌های‌ویژه را خواهد داشت.

کریم از واگذاری 76 تخت‌ویژه بیمارستانی به دانشگاه علوم‌پزشکی درسال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: با اضافه‌شدن این تخت‌ها انقلابی در امکانات ‌بیمارستانی استان به وجود خواهد آمد،لذا باید تا پاییز امسال فضای ‌فیزیکی لازم برای استقرار این تخت‌ها آماده شود تا بتوانیم این تختها را تحویل بگیریم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، عمرانی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.