مقیمی در جمع خبرنگاران:

حزب اتحاد ملت ایران با حضور 8 نفر تاسیس شد/ نشست مشترک فرمانداران و معاونین سیاسی استاندارها اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد ارائه مجوز به اتحاد حزب ملت ایران گفت: در این حزب 15 نفربه عنوان هیئت موسس معرفی شدند که 7 نفر از آن‌ها را وزارت اطلاعات تایید نکرد و این حزب با حضور 8 نفر تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدحسین مقیمی" معاون سیاسی وزارت کشور  در حاشیه نشست احزاب کشور در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار برخی از اخبار مبنی بر درخواست مجوز از سوی چند تن از اعضای مجاهدین خلق تحت عنوان مجمع ایثارگران انقلاب اظهارداشت: در خصوص تشکیل حزب درخواستی به طور معمول به وزارت کشور ارسال می‌شود و این وزارتخانه پس از بررسی درخواست‌ها و اسناد ومدارک موجود در صورت داشتن شرایط به انتشار مجوز مبادرت می‌ورزند.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: پس از تکمیل پرونده در کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح می شود و اگر کمیسیون تشخیص داد که این افراد می توانند حزب تشکیل دهند موافقت می‌شود و اگر غیر از این باشد، مخالفت می‌شود.

وی در خصوص این که آیا روند ذکر شده برای اخذ مجوز حزب اتحاد ملت هم طی شده یا خیر؟ تصریح کرد: در مورد ارائه مجوز به حزب اتحاد ملت ایران 15 نفر به عنوان هیئت موسس معرفی شدند که 7 نفراز آن‌ها به وسیله وزارت اطلاعات تایید نشدند و این حزب با 8 نفر تاسیس شد.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که از حزب اتحاد ملت ایران حذف شدند از اعضای حزب مشارکت بودند یا نه گفت: این افراد از طیف‌های مختلف بوده‌اند.

معاون سیاسی وزارت کشور در خصوص این که برخی از اعضای حزب مشارکت و مجاهدین از اعضای ستاد روحانی در استان‌های مختلف بودند آیا این افراد اجازه فعالیت در قالب حزب اتحاد ملت ایران را دارند یا نه گفت: ما در مورد احزاب که صحبت می‌کنیم کمیسیون ماده 10 تایید می‌کند که به این افراد مجوز داده شود یا خیر.

وی افزود: اگر افرادی که به عنوان هیئت موسس به حزبی معرفی می‌شوند از صلاحیت لازم برخوردار باشند این مجوز صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: ما این صلاحیت را از دستگاه قضایی و وزارت کشور استعلام می‌کنیم اگر این دو نهاد صلاحیت مد نظر را تایید کنند ما نیز تایید خواهیم کرد.

مقیمی افزود: اگر دو نهاد ذکر شده در حضور این افراد برای تشکیل حزب ایرادی ببینند ما نیز با عضویت آن‌ها موافقت نخواهیم کرد.

معاون سیاسی وزارت کشور در خصوص حادثه شیراز و اتفاقاتی که برای حجت‌الاسلام حسن خمینی رخ داد گفت: ما به عنوان وزارت کشور موظفیم امنیت را برقرار کنیم و این کار توسط نیروهای انتظامی و امنیتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر گاهی این مسائل پیش می‌آید به دلیل این است که یا برنامه‌ها طبق زمان بندی خود انجام نمی‌شود یا اشکالات در برگزار کنندگان این مراسم است که به موقع اطلاع ندادند یا مسئولین استانی در جریان کامل قضیه نبودند.

مقیمی تاکید کرد: اتفاق مشابه واقعه شیراز نداشتیم و نخواهیم داشت.

وی در خصوص نشست مشترک فرمانداران و معاونان سیاسی استانداران گفت: این نشست مشترک دراواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نشست احزاب با وزیر کشور نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، مقیمی ، اتحاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار