عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از حضور مسئولان شرکت گاز در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: شرکت گاز با اجرای خط دهم گازرسانی حدود 6 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی و هوایی پاک برای استان‌های کشور به ارمغان آورده است.

خالقی
"حسین‌علی حاجی‌دلیگانی" عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: در این جلسه مسئولان شرکت گاز در مورد عملکرد بند "ب" تبصره 2 قانون بودجه سال 94 گزارشاتی را در مورد گازرسانی به روستاها ارائه کردند. 

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار با تقدیر از عملکرد شرکت گاز در سال 93 تصریح کرد: این شرکت خط دهم گازرسانی به طول 110 کیلومتر از چهارمحال و بختیاری تا پل‌کله اصفهان را در سال 93 اجرایی کرد.

وی در ادامه افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان از بهمن سال 92 آغاز و در بهمن 93 با تزریق گاز به بهره‌برداری رسید. 
 
عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: اجرای این پروژه کمک بسیار بزرگی به استان‌های مرکزی کشور کرد و در زمستان سال 93 کمبود گاز در استان‌های اصفهان و مرکزی بوجود نیامد. 
 
حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته دو نیروگاه موجود در این استان‌ها از نفت کوره و گازوئیل استفاده می‌کردند، گفت: این موضوع موجب آلودگی شدید هوا می‌شد که با گازرسانی به استان اصفهان و مرکزی دیگر این اتفاق در سال 93 رخ نداد و مردم از هوای بهتری استفاده کردند.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار گفت: با برآور شرکت گاز کشور اجرای پروژه گازرسانی حدود 6 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور داشت زیرا 15 میلیارد مکعب گاز امسال بیشتر به واحدهای صنعتی داده شد و ما به ازای آن از خرید و سوزاندن گازوئیل و دیگر مایعات سوختی جلوگیری شد.
 
عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه به 800 روستا در سال 93 گازرسانی شد و بالغ بر 1 میلیون و دویست هزار خانوار به جمع مشترکان استفاده کننده از گاز اضافه شد که این عملکرد دولت بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار