درسال گذشته نزدیک به 2 هزار هکتار از مراتع شهرستان ابهر تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با اعلام این خبر گفت: بی­ شک آگاهی و اطلاع رسانی درباره جزییات این طرح می تواند بهره برداران و عرصه نشینان را در مواقع بروز خسارت برای دریافت غرامت امیدوار کند.

علیرضا الهیاری، تشکیل 13 مورد پرونده تخریب و تصرف به مساحت مساحت 429 هکتار را از دیگر اقدامات منابع طبیعی این شهرستان عنوان کرد و افزود: 18 مورد پرونده جلوگیری از تصرف اراضی ملی به مساحت80 هکتار و تشکیل10 مورد پرونده تخلف ماده44 مکرر جزو دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد:90 مورد ارائه درخواست و لوایح تنظیم شده به دادگستری شهرستان و 95 مورد پیگیری پرونده­  های تخلف در مراجع قضایی از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره در سال بوده است.

الهیاری از کپه کاری از تعهدات بیولوژیک به مساحت 200 هکتار در چشین و قره آغاج خبر داد و افزود: با هدف احیا مراتع انجام پروژه بذرپاشی به مساحت 20 هکتار در علی بلاغی و کودپاشی به مساحت 35 هکتار در چشین انجام گرفته است.

این مقام مسئول اجرای طرح مدیریت چرا در 4500 هکتار و واگذاری 4 مورد طرح مرتعداری به نمایندگان دامداران را از اقدامات بخش مراتع منابع طبیعی شهرستان یادآور شد و ادامه داد: تمدید 3 مورد پروانه چرا و دریافت جرایم جزو دیگر برنامه های این شهرستان در بخش منابع طبیعی بوده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مراتع ، ابهر ، بیمه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.